Spring Drive was inderdaad mooi geweest, of anders toch tenminste een ‘speciale’ uitvoering van het handwinduurwerk. Zoals je zegt waren ze met een Spring Drive wel afgeweken van de historie van dit model, maar je zou ook kunnen zeggen dat dit toch al is gebeurd met het vergroten van de kast.
Van mij had er ook wel een sterretje op 6 uur gemogen i.v.m. de gouden wijzers en indices - poeder of niet. En éigenlijk had hier ook Credor op mogen staan… zo mooi is ie
Je zult gelijk hebben - deze foto ontloopt de GS render niet veel
Ik heb de SBGH311 ook gepast. Is zeker dik, maar ik vond het echt prima te doen op de pols. En zoals altijd: veel mooier in het echt. Word niet warm van de officiële foto’s, maar het is echt een mooi horloge.
Mooi! Die van mij heeft een ondiepe kras op de zijkant van de kast, het gebrushte gedeelte, maar die moest naar Japan, aldus de AD in Nijmegen. Dikke €860 euro incl nieuwe bezel en batterij. Dat heb ik maar even laten zitten, al valt dat zwaar…
Zoals bij zoveel modellen van Grand Seiko kunnen we hier niet echt spreken over een dun horloge. Maar ook hier is à la GS de kastvorm zo getekend dat je daar (bijna) niets van merkt om de pols.
Ik vind hem bijzonder mooi. Dat zie je helaas niet op de foto.
Bijzondere keuze om een 9S85 in een SBGR kast te lepelen.
Ik vind het een mooie kastvorm. Hij oogt simpel, maar ook sportief. Minpunten vind ik dat de zijkant gepolijst is ivm gematteerd en dat ze voornamelijk in 37 of 42mm gemaakt zijn. De LE SBGR321 was wel in 40mm
Eens. Vind het 1 van de mooiere kastvormen door…de bezel die precies in de juiste hoek afloopt en daardoor prachtig aansluit bij het lijnenspel van de kast, de L2L & dikte (vd 42mm versie) die een perfecte balans vormen, en op de 3-link band een sportief maar chique geheel maakt.
Eerlijk… ik mis de kroon wel. Voelde mij specialer met Rolex. Maar de horloges an sich zijn helemaal top! De SLA, SMP en GS zijn een top trio. De GS is een top horloge onder mijn pakken. En is heerlijk onder de radar.
Vroeger had ik als wens om een soort van mini RLC te worden… van Breitling, Omega en Rolex de 3 duikers te hebben. De SuperOcean, De Seamaster en de Submariner. Ik heb ze allemaal gehad, alleen niet tegelijk. De Superocean legt het af tegen de rest. Kwaliteit goed, maar niet level SMP en Sub. De SMP is daarentegen echt een heel goed horloge en spannender dan de Sub. Die valt dus totaal niet tegen. Heb ook al meer mensen gehad die over de SMP zijn begonnen uit het niets dan over de Sub.
Ik snap wel wat je bedoelt. Toen ik nog helemaal niks over horloges wist, was het wel altijd al een soort goal om een Rolex te bezitten. Dat leek mij het ultieme horloge om te hebben.
Toen ik er eenmaal één had was het ook wel even een speciaal gevoel. Maar naarmate ik mij meer in verschillende horloges begon te verdiepen werd dat eigenlijk wel steeds minder. Ook de hele hype er omheen en de diefstallen en berovingen doen voor mij wat aan het merk af. Ik merk dat ik mijn Rolex eigenlijk nauwelijks nog draag.
Dat brengt mij bij GS. Eigenlijk vanaf het moment dat ik mij SBGA413 “Shunbun” kocht is mijn waardering eigenlijk alleen maar groter geworden. Het is het horloge dat ik het meest draag. Ik kan er ook echt van genieten door met het licht te spelen op de wijzerplaat en naar de sweep van de secondewijzer te kijken. En stiekem vind ik het juist ook wel leuk dat niet iedereen op straat gelijk weet wat het is. Ben er wel al een paar keer op aangesproken door mensen die allemaal horlogeliefhebber bleken te zijn en leuke gesprekken door gehad. Met mijn Rolex om alleen één keer in Scheveningen iemand geweest die zei "zo, dikke klok man’.
Snap wel waar je vandaan komt, het heeft wel een extra gevoel het kroontje ja. Zelfs zonder er mee te koop te lopen, meer voor jezelf dan voor de buitenwacht. Volgens mij precies wat jij beschrijft.
Al had ik dat ook wel een beetje met GS doordat niemand gewoon wéét wat je om hebt. Daardoor blijf ik er een beetje naar neigen. Wel een exemplaar in 37-38mm wat zich goed onderscheidt van een Datejust.
Maar een Rolex kan er prima naast nog toch? Dus leuk doel eventueel voor jou.