Laat je Grand Seiko zien VIII

Ja dat moet je ook niet doen hè :joy:
Ook gewoon alles van Apple kopen, en dan vooral niet vergelijken. Dat is helemaal niet handig.

Dat zijn de leukere dingen van de hobby idd! Dat alleen de kenner het weet. Bij de Sub was het meer altijd ‘Toffe Sub, weet je hoe ik er aan kan komen voor list?’ ‘Nee, buurman, helaas niet meer’

Het is ook wel een heel mooi model! :smiling_face_with_three_hearts:

De reis is het leukst. Geloof me :joy:

Precies. :sunglasses:

Ja zeker! En dat wordt ook wel weer een keer het doel. Maar heb nu gewoon ff wat andere doelen. Komt wel weer.

2 likes

Ik draag m eigenlijk veel te weinig, waarom…. Geen idee want t blijft een icoon.

27 likes

Kwalijke zaak :confounded::wink:

1 like

29 likes

Hoe vaak heb ik je nou al verteld dat het een toolwatch is, dat die kras niet bijster opvalt en dat het horloge er niet minder van is geworden?

Het wordt weer eens tijd voor een bak koffie. :slight_smile:

Hulde.

3 likes

Zo herkenbaar!!!

1 like

Ik wil nog steeds een mooi en nog enigszins betaalbaar horloge van 37-40mm met de combinatie van

• Grand Seiko
  • goud
  • automatisch uurwerk

Volgens mij moet ik één van de drie punten laten vallen. Want die combinatie lijkt niet te bestaan. Bij Jaeger-LeCoultre is deze combinatie eenvoudig en voor hele schappelijke prijzen te krijgen. Wie bij Grand Seiko wil blijven moet wel pijn lijden :frowning:

Of deze grail watch maar doen dan?

Of deze iets betaalbaardere:

Of deze “gouwe klok”:

Nee, allemaal te duur, te groot, te bling. Ik heb een mooie handopgewonden optie. Maar ik zou zo graag een automaat willen dat ik overweeg om bij JLC of Vacheron te gaan buurten ipv GS…

Ooit stond deze te koop, dat had ik toen natuurlijk moeten doen. Maar toen was ik er nog niet aan toe:

https://pangehorloges.nl/grand-seiko-sbgh022-rosegold/

2 likes

Ik vind er twee…

SLGH002

SBGY002

7 likes

Handwinder toch?

1 like

Ah yes idd

1 like

Enigszins betaalbaar toch?

:grin:

3 likes

Oef :joy::see_no_evil:

Ooohhh mooi dingskie, ik draag hem vrijwel iedere dag…

1 like

:point_down:

Ik denk dat ieders notie van “enigszins betaalbaar” sterke variaties kan vertonen.

JLC maakt in mijn beleving, de Reverso en de dual crown duiker uitgezonderd, erg zaaddodende horloges. En AP is een one trick pony geworden als je de 11:59 negeert. Want zeg nou zelf, de 11:59 serie moet genegeerd worden, met die malle kast.

Maar ja, de betere Lange is ook een handwinder, Mosers zijn te groot… Dan zou ik eerder bij een gouden Day Date uit komen, en daar kom ik niet graag uit.

Als je een mooie automaat wilt die niet te groot of te bling is is daar altijd nog de Santos Medium in roségoud. :slight_smile: Ik ben bevooroordeeld.

6 likes

Hmm, wederom een goede tip. Een nieuwe Cartier Santos medium rose goud is list slechts 17.000 euro? Nee goed, dat is nog steeds heel veel geld, maar bij Grand Seiko begint goud list toch tegenwoordig pas bij 30k ofzo?

Cartier is niet ‘mien merk’, maar wel relatief betaalbaar, en je hebt ook wel gelijk over dat JLC wat saai zijn.

En gelijk over dat de SBGW252 helemaal top is. Alleen ook een handopwinder, maar misschien wordt die het toch, want die gaat denk ik nog wel winnen van een gouden Cartier Santos.

2 likes

Das mien merk!

Eens en eens. Al herinner ik me dat jij een behoorlijk litteken op je tool-GS ook vrij slecht trok :wink:

1 like

Dat kan zijn. Maar mijn tool GS was keurig lineair gebrushed, met een mooie glanzende bevel er om heen, en eerlijk gezegd was dat dus een kast die niet geschikt was voor wabi-sabi. Niet in mijn hoofd.

Daarom heb ik die SBGP011 nog. Geweldig. En je maalt niet om een krasje. In die categorie valt de jouwe zeer zeker ook.

2 likes

Tja betaalbaar…

Vintage misschien

Betaalbaar, juiste afmeting alleen verkeerde merk?

9 likes

Weet je dat deze sbgd202 serieus een koopje is? Dit was een dure Grand Seiko. Maar als je een ander model wilt hebben met een micro artist spring drive uurwerk ben je tegenwoordig snel het dubbele kwijt bij grand seiko. Alleen deze gaat niet in prijs omhoog. Evenzo de credor eichi II. Ik kan ze niet betalen, maar het zijn eigenlijk koopjes. Serieus.

De slgh002 die hierboven ook werd voorgesteld is volgens mij al duurder. En daar heeft geen micro artist ook maar iets aan gedaan.

4 likes