Tja 42k voor een horloge en dat goedkoop noemen is opzich ook een openbaring, bij ons heet dat gewoon kneiterduur
En een KNOEPERT van een horloge. Enorm is die - en dat goud met die glitterplaat kleedt ook niet lekker af hè…
Wellicht krijg je later gelijk, als de Eichi 3 eindelijk wordt aangekondigd…
Drie andere GS met een micro artist uurwerk en afwerking:
80k: https://www.grand-seiko.com/nl-en/collections/sbgz007j
57k: https://www.grand-seiko.com/us-en/collections/sbgz003j
Dus ja, dan durf ik de SBGD202 wel een koopje te noemen voor een micro artist studio horloge.
Maar inderdaad helaas een knoepert van een horloge.
Ik zou je op die term vooral niet al te blind staren. Eigenlijk is iedere horlogemaker een micro artist! Of anders zeker de lakkert/poederstrooiert van de SBGW295. Dat wordt dan - in tegenstelling van wat er veel over wordt gezegd - in vergelijking een súperkoopje
Geen van bovenstaande horloges spreekt mij persoonlijk enorm aan - maar volgens mij moet jij er gewoon eentje kiezen binnenkort.
Ik moet bij deze term aan mijn kinderen denken, die enige tijd terug met stiften op de bank en muur hebben getekend
Ik twijfel daar wat aan. Mooi horloge, maar ik geloof niet dat er 500 wijzerplaten met de hand gemaakt zijn. Van de Credor Eichi II maken ze er 20 per jaar. Die wordt wel echt met de hand gemaakt. Die 500 stuks SBGW295 zit minder handwerk in, dat kan niet anders.
Dit is het echte Micro Artist werk, handwerk, superbrede polijstranden:
Welk model is dit ? Erg gaaf
Ik las je bedenkingen eerder - ik heb zelf geen enkele reden om eraan te twijfelen. En ik heb hem in mijn hand hè
Waarom geloof je dit dan wel? Van beide heb je alleen de foto’s hè… en wat ander marketing materiaal. Je weet natuurlijk ook niet of er écht maar 20x Eichi 2 gemaakt worden per jaar. En zelfs dat hoeft niet per se heel veel over de mate van handwerk te zeggen (in het uurwerk zit natuurlijk wel veel meer tijd). Vergeet marketing, exclusiviteit etc. niet… Rolexen worden uit machientjes gespuwd en die zijn ook nauwelijks te krijgen toch?
Complot denker?
Wappie forever
Dat is waar, de marketingfoto’s zijn dezelfde. En dat er jaarlijks 20 eichi’s gemaakt worden is ook marketingpraat. Het maakt wat mij betreft de 295 niet minder bijzonder als er minder handwerk op zit dan de eichi. Er zit ook een prijsfactor 3 verschil in. Ik denk dat de 295 zelfs erg goede value for money is. Het is tenslotte een hele bijzondere limited edition.
Deels een crosspost, maar een nieuwe Molequin doet het prima. Ondanks het blauw van de wijzerplaat is dit wel een bandenvretert zeg!
Ik heb het ook een tijd gedaan met een lichtbruin (kroko) bandje, maar vindt dat de SBGA407 uiteindelijk beter tot zijn recht komt op een wat donkerder bandje. Zoals waar jij hem nu op hebt.
Heel erg mooie combi!