Laat je Grand Seiko zien VIII

Blijft fantastisch! :ok_hand:

3 likes

De krasjes kunnen ermee door, als de prijs heel goed zou zijn. Boven list is voor GS eigenlijk al sowieso bijna een no go en dan zijn draagsporen inderdaad uit den boze. Dan maak ik ze liever zelf. Dank voor de bevestiging :wink:

4 likes

Heb jij die van jou nog? Die blijft wel hangen tov de rest van je GS modellen, dus dat is een goed teken veronderstel ik? Hij heeft iets speciaals die hem boven de rest van de hedendaagse quartzen plaatst op de een of andere manier. En een sterretje op de wijzerplaat :wink:

3 likes

Zo, maar weer even op een ander band en wat spelen met de belichting. Althans, het buitenlicht. Kwestie van de pols draaien, maar een beauty blijft het. :smiley:

17 likes

Ja hoor heb ik nog :sunglasses:
Er waren er destijds op de GTG 2 aanwezig, misschien eens polsen naar het andere exemplaar? :wink:

1 like

Helaas die is niet los te peuteren :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 likes

Vandaag weer de SBGA293 om :slight_smile:

Nu 3 jaar in bezit :star_struck:

19 likes

:rofl:

2 likes

27 likes

Welaan, eenieder heeft uiteraard een andere definitie van een beater en zoekt die in een andere prijsklasse.
Mijn beaters zijn van het niveau Vostok Amphibia. Niet van niveau GS.

:see_no_evil: oeps.

3 likes

Wat is de meerwaarde van de Limited?
Of het uurwerk max. 5 sec per jaar of 10 sec per jaar afwijkt. Maakt dat iets uit? In de praktijk wijkt m’n Sbgn003 (jouw oude) 0 sec af over inmiddels al anderhalf(?) jaar.
Dan heb je nog de kleur geel en de 9F wijzerplaat.
Mwoah, is dat het waard?

12 likes

Meerdere blauwe lak lagen :smiling_face_with_three_hearts:
Beefy lugs :muscle:
OG logo :sunglasses:

36 likes

The best!

1 like

Wow! :heart_eyes:

De 001 is, wat mij betreft, een kwestie van smaak. Die paar seconden maken uiteraard niks uit.
Ik hoop dat mijn 003 straks ook zo nauwkeurig is.
Niet omdat het nodig is, maar wel omdat het retecool is om dat te kunnen zeggen. :grinning:

1 like

Super! :ok_hand:

1 like

Om te beginnen vandaag, maar even gebruikmaken van het grijze regenweer weer. Altijd leuk voor het contrast, dat diffuse licht buiten.

Overigens gemaakt met twee verschillende camera’s. Het verschil in sensor is met dit licht toch wel goed zichtbaar. Bovenste RICOH GR IIIx (APS-C sensor). Onderste Canon SX70HS (1/2.3" sensor).

Beide foto’s vanuit de hand geschoten op macrostand en P-mode. Voor de liefhebbers:

ISO-100, f2.8, 1/25 voor de Ricoh

ISO-250, f5 (kan helaas niet anders), 1/60 voor de Canon

19 likes

Ik heb geen verstand van fotografie, maar bijzonder dat het patroon op de plaat zo duidelijk is op de eerste foto maar volledig afwezig lijkt in de tweede.

Mooie foto’s in elk geval!

1 like

Dank je wel mede liefhebbers! :call_me_hand:

Ik vroeg aan m’n 8 jarig zoontje; “Als pappa alles zou gaan verkopen, welke wil je dan dat ik zou houden om aan jou door te geven” Toen koos hij voor de versleten tropical 1675 Rolex GMT Pepsi en deze springdrive. Ik was blij verrast door zijn keuze. Dit wordt later dus zijn horloge. De droom van elke verzamelaar :smiling_face_with_three_hearts:

9 likes

Ik bied mij ter adoptie aan. Kan goed binnen de lijntjes kleuren. Ben akkoord met de Patek en de gouden Speedmaster. Zal je straks de adoptiepapieren even mailen :+1:

On topic… zo komt de kleur eindelijk uit.

21 likes

Na lang meelezen, twijfelen en tobben, eindelijk toch de knoop doorgehakt en vorige week de SBGA415 overgenomen van @breakie. Eerder hier al aangegeven dat ik de shunbun ook enorm tot de verbeelding vond spreken, maar die is me net iets te “bling”.

De dial is echt betoverend, de klachten over de bracelet kan ik me niet in herkennen en die spring drive is een baken van rust in de hectiek van de dag.

Erg fijne aanvulling in de horlogedoos!

38 likes