Heb je ze al eens in het echt om gehad om even te bewonderen? Op foto vond ik het ook nogal aanwezig, omdat je alles in het groot bekijkt. In persoon past het allemaal verrassend goed samen. Het blijft smaak natuurlijk.
Alleen de banden van de 40mm vond ik wat te breed, maar dat gaat hier naar een 20-18, waar ik zeker me kan leven
Nog een nieuwtje, de sbgw323 handwinder! Die vind ik dan weer minder. Geef mij maar de oude roze variant, de sbgw289 als ik toch eentje zou moeten kiezen. Of de groen LE.
Bij nader inzien: als je ze zo onder elkaar ziet vind ik de E9 een veel coherenter ontwerp. Vooral die ronde standaard band op de messcherpe 44GS kast valt wat uit de toon.
Hoewel ik vind dat je qua casual stijl beide horloges prima kan dragen, vind ik wel dat de Tudor een nogal uitgesproken sportieve wijzerplaat heeft. De GS vind ik daarmee netter ogen, en misschien voor meer gelegenheden draagbaar.
Kan ik weinig over roepen maar vergeleken met de kast van de GS is die van de Tudor dodelijk saai. Laten we wel wezen, die van origine Rolex kastvorm zie je op praktisch ieder model van Rolex en Tudor terug, met minimale verschillen. De GS heeft heeft veel meer vorm. Dat straalt m.i. klasse uit.
Helemaal met je eens! De diameter, de dikte, de PR op de achterzijde, U.F.A. en microafstelling ook ik vind hem geweldig!
Twee dingen waar ik aan twijfel is taper op de band en titanium, ooit een keer gehad (geen GS maar Oris) maar vond het vlekkerig, gevoelig voor krassen, dof en rammelen geen idee hoe dat bij GS is.
Owja de prijs is ook wel pittig maar dat is bijzaak
Dit blijft mijn “go-to” horloge. Net meer “tool” dande Sgbx261, net iets netter dan een duikhorloge en staat altijd op tijd. Misschien nog belangrijker dan dat allemaal, het horloge draagt heerlijk!
Ik ben ook wel fan. Maar het had wel een wat rustigere plaat mogen zijn van mij.
Maar het mooist aan het horloge is puur de maat. Als we automaten uit de elegence lijn met vergelijkbare afmetingen zouden krijgen, zou dat toch wel mijn voorkeur hebben.
En tja, aan de prijzige kant natuurlijk, dus lersoonlijk zou ik dan eerder voor de SBGX355 gaan.
De taper op de band is inderdaad een ding, maar 20-18 is al meer dan draagbaar. De 37mm SBGX of de 39mm SBGN is ook maar 19-18mm en daar hoor je weinig mensen over. En titanium draagt sowieso een heel stuk aangenamer en lichter dan staal, ik vind dat echt een verademing qua comfort. Een stalen band wordt al rap wat zwaar, maar hier heb je daar geen last van.
Oris gebruikt grade 2, GS grade 5. Titanium is altijd wat rammelachtig omwille van het gewicht, maar het is verder niet te vergelijken qua afwerking en looks
Nee zeker niet, we maken er meer fans van, want ik ben ook helemaal fan, van de prijs nog niet helemaal, maar dat is een kleinigheid.
De proporties zijn fantastisch, en de microverstelling… eindelijk. Als ze hem helemaal af zouden maken met hier en daar een streepke lume. Zoals de wijzers en incides van de mistflake… dan zou het wel eens (voor mij althans) het einde van de zoektocht kunnen zijn naar de beste allrounder. De one-piece collectie, zeg maar.
Daar zeg je wat. Bij momenten is dat inderdaad een gemis als er geen lume op zit. Aan de andere kant doet dat wat af aan de elegantie van de wijzers en markers, dus daarvoor ben ik blij dat het er niet op zit.
Maar wie weet komt er een GMT versie van het 9RB uurwerk en kunnen ze een kleinere mistflake maken. Of een duiker met dat uurwerk… Dan zijn we er helemaal