Laat je Grand Seiko zien X

Nee hoor. Er zijn zat andere duikhorloges te koop. Van allerlei verschillende merken. Ik denk er over om m’n Marinemaster de deur uit te schoppen en dan deze als enige duikhorloge te houden, bijvoorbeeld:

De Marinemaster is mooi, maar ik erger me dood aan het feit dat de bracelet geen taper heeft van 20 naar 16mm. Dat is ook een Grand Seiko euvel, en ik zou liever zien dat dat merk zich zou richten op een wat elegantere vorm van bracelet met taper dan op onzin als het lomper maken dan de clasp.

Als GS zo doorgaat koop ik nog eens een keer een Oyster Perpetual, en dan gaan de luiken dicht.

Ik vind het heel, heel erg lelijke apparaten, en het zou me niet verbazen als die serie gewoon niet succesvol genoeg is om in grote getale te zien. Ook hier is het primair de maat, en de mijter van Sinterklaas als uurwijzer die me echt heel erg stoort. Vooruit, het glanzende keramiek en agressief getande bezel zijn ook niet fijn.

Nu was ik overigens bij de boutique geweest aan de Place Vendome. Even los van het feit dat ik het een troosteloos en levenloos plein vind waar ik niet zou gaan zitten als ik een merk had wat zich liet inspireren door de natuur hadden ze interessante dingen te zeggen.

De verkoper waar ik mee zat te keuvelen zei dat de SBGN serie al verdwenen was, zoals ik die heb, en dat de SBGX261 en 263 binnenkort ook einde oefening gaan zijn. Dat is zijn vermoeden, want GS communiceert dat niet openlijk. De 259 en 265 waren er al uit, maar die hele basis lijn quartz gaat op de schop.

Hij liet het net klinken alsof 9F quartz een beetje op het hakblok ligt, maar zei vervolgens dat hij vermoed dat ze met opgeleukte versies met een zichtbodem en zo gaan komen, waarschijnlijk, om een reden te hebben het instappunt voor het merk naar zo’n 3500 Euro te tillen.

Vervolgens heb ik de ontwerpen gepast die ik wel bij Grand Seiko vind passen. Zoals de 38mm 62GS kasten:

Mijn vrouw was zeer gecharmeerd van de dames versie.

Met een 28 of 30mm kast is dat echt een snoepje. En zowaar met een automaat aan boord.

Ook de 44GS SBGW kasten zijn goed. Ik had er meerdere geprobeerd. Zelfs de bruine op leer deed het goed qua lug holes en positie van de band ten opzichte van de kast.

Er kon voor mij nog wel eens een SBGW met 44GS kast in het verschiet liggen. Ik neig naar dezelfde lila als waar @Hotseflots weg van is, maar dat wordt heel naar, dat twee man twee dezelfde horloges hebben. Ik beraad me er nog op.

Dat zou betekenen dat de Marinemaster en de Hanhart weg zouden moeten.

7 likes

Doen!!!

1 like

Gewoon niet doen man, jouw horlogekisten zitten vol zat :wink:

2 likes

Misschien gaan ze meer die SBGX355 (snowflake quartz) kant op. Was toen ook al vrij stevig geprijsd.

1 like

Smaken verschillen. Een horloge dat met de 031, de 231 en nu de 463 ongewijzigd al ~15 jaar in de Grand Seiko catalogus zit zal niet onsuccesvol zijn. Ja het is wat groot, maar is een stuk beter draagbaar dan een marinemaster 300. En die sinterklaasmijter? Het ontwerp lijdt in elk geval niet aan middelmatigheid.

Ik heb besloten het qua duikers voorlopig maar te houden bij mijn Fortis cosmonauts 38mm.

1 like

@JohnvdT zou 'm eens moeten bekijken. Leuk om te zien dat het natuur gebeuren geen onzin is volgens iemand die gewoon in Iwate woont.

Lekker dan, mensen, die unanieme adviezen.

Maar als de Hanhart en Marinemaster verdwijnen kan er nog prima een 44GS naast, en heb ik zelfs op termijn ruimte voor een Credor Goldfeather. :slight_smile:

Lijkt me een goed plan. Die doet wat er op de doos staat en is mooi draagbaar. :slight_smile:

Maar hee, als je nog een bomb-proof OG Seiko duiker zoekt die kleiner draagt dan z’n maat suggereert, dan staat er hier voor 575 pietermannen een OG Shogun uit de pre-prospex periode te koop.

Dat niemand dat ding voor die scheet en die knikker koopt snap ik niet. Ik ben zelf voorzien, anders zou ik bijna neigingen hebben. Dat DiaShield titaan van dat ding is fantastisch.

Een 47mm Panerai is draagbaarder dan een MM300. :rofl: Dit zegt niet heel veel.

3 likes

Tijdens rondje-hondje

22 likes

29 likes

Een mens wordt hebberig van maar één GS

26 likes

Hahaha, ja, inderdaad :wink:

20 likes

Dat is met 3 GS’en nog steeds zo
:thinking:

8 likes

Als er genoeg geïnteresseerden zijn kunnen we misschien een inkoopactie organiseren :yum:

3 likes

En jij gelooft oprecht dat die caliber in elkaar schroevende Japanners de tijd en ruimte krijgen om eens, ter inspiratie uiteraard, lekker uit het raam naar die berg te gaan zitten staren?
Het idee alleen al.
Mooi marketing verhaal, beetje uitgekauwd inmiddels.
Blijkt ook wel uit die ultra limited workshopeditie, geïnspireerd op het donkergroene glas van het gebouw.

Een volgende limited GS maar eens ‘geïnspireerd op de gebakken lucht van de marketingafdeling’?
:joy:

Blijft mooi, het domed glaasje bij de GS uit 1998.

23 likes

De Black Beast maar weer een keertje

20 likes

Hier ook maar even proberen🙈

Heeft iemand misschien een pin buckle/gespje zoals op onderstaande foto en die weg mag? Prijs komen we wel uit hoor.

img05

4 likes

Je weet het zelf ook vast wel, maar dit zijn twee verschillende. De bovenste is de klassieke van de ‘the first’ en van de 44GS remake volgens mij. Die heb ik zelf ook. De onderste heb ik nog niet eerder gezien. Is dat wel een originele Seiko? Misschien beter eens vragen in het vintage GS topic?

2 likes

Klopt idd, maar bedankt voor het meedenken hoor😊 als het hier maar een beetje op lijkt en in 16mm breedte is ben ik gelukkig.

Volledig mee eens.

19 likes

Ik geloof dat de Japanner een andere verhouding heeft tot zowel werk als ook de wereld om hem/haar heen. Dat geloof ik omdat dat pijnlijk duidelijk wordt uit de kunst die Japan de afgelopen 1500 jaar heeft geproduceerd. En de variabele uur klokken. En uit Shinto als religie. Om maar een paar zijstraten te noemen, terwijl we nog even zwijgen over de tientallen micro-seizoenen die ze kennen.

4 likes