Hahaha, ja, inderdaad
Dat is met 3 GS’en nog steeds zo
Als er genoeg geïnteresseerden zijn kunnen we misschien een inkoopactie organiseren
En jij gelooft oprecht dat die caliber in elkaar schroevende Japanners de tijd en ruimte krijgen om eens, ter inspiratie uiteraard, lekker uit het raam naar die berg te gaan zitten staren?
Het idee alleen al.
Mooi marketing verhaal, beetje uitgekauwd inmiddels.
Blijkt ook wel uit die ultra limited workshopeditie, geïnspireerd op het donkergroene glas van het gebouw.
Een volgende limited GS maar eens ‘geïnspireerd op de gebakken lucht van de marketingafdeling’?
Hier ook maar even proberen🙈
Heeft iemand misschien een pin buckle/gespje zoals op onderstaande foto en die weg mag? Prijs komen we wel uit hoor.

Je weet het zelf ook vast wel, maar dit zijn twee verschillende. De bovenste is de klassieke van de ‘the first’ en van de 44GS remake volgens mij. Die heb ik zelf ook. De onderste heb ik nog niet eerder gezien. Is dat wel een originele Seiko? Misschien beter eens vragen in het vintage GS topic?
Klopt idd, maar bedankt voor het meedenken hoor😊 als het hier maar een beetje op lijkt en in 16mm breedte is ben ik gelukkig.
Ik geloof dat de Japanner een andere verhouding heeft tot zowel werk als ook de wereld om hem/haar heen. Dat geloof ik omdat dat pijnlijk duidelijk wordt uit de kunst die Japan de afgelopen 1500 jaar heeft geproduceerd. En de variabele uur klokken. En uit Shinto als religie. Om maar een paar zijstraten te noemen, terwijl we nog even zwijgen over de tientallen micro-seizoenen die ze kennen.
Zo’n gesp bedoel je?
Die zat hier bij.
Ten eerste is die gesp echt rete-cool. Super tof. Maar je moet het me vergeven dat ik m’n Limited Edition even niet incompleet ga maken door een gesp waar ik heel erg van houd door te schuiven, hier op het forum.
Maar om de pijn wat te verzachten: Er zijn ook coole Grand Seiko gespen te koop. Niet bij mij. Moet je GS even vragen. De mijne is in gebruik op het horloge waar hij bij hoort:
Een andere staat wel op de baai:
Dubbel gefeliciteerd heel gaaf
Haha, dat je me dat niet even gunt zeg. Lullig!
Ben juist specifiek opzoek naar een gesp waar alleen Seiko opstaat. Hij voor mn NA die als het goed is morgen op de mat ploft, namelijk de sje109
Helaas komt deze standaard alleen op staal maar zou graag willen afwisselen.
Dan is zon origineel gespje natuurlijk wel heel mooi. Doe echt m’n best om me zelf te verkopen dat ik even tussen de 160 en 200 euro neer moet tikken voor zon klein klompje staal, maar daar vind ik nog wat van. Aan de andere kant… dat maakt het horloge wel af en voor dat geld kan dat er ook nog wel bij😅
Het is al vaak gezegd maar wat een waanzinnig gave kleur dial ! Blijf vooral posten
Mocht het een troost zijn, ik ben op zoek naar een beads of rice voor mijn SBGW231, en probeer de 1000 euro voor zo’n band te rationaliseren.
Maar super cool horloge! Had je er een NA topic voor geschreven?
“Yokohama Port Morning Sky”
The everyday morning of the Yokohama Port, quiet bridges and busy ships in different size moving in and out of the port.
Volgens Grand Seiko is de wijzerplaat hier op geïnspireerd. Nu ben ik geen havenarbeider in Yokohama dus ik kan het tegendeel niet bewijzen. Het doet mij vooral denken aan de blauwe lucht op een vroege winterse ochtend in de Franse Alpen, wanneer je met klappertanden de eerste skilift neemt. Maar goed, leg dat maar eens uit aan een Japanner.