Laat je Grand Seiko zien X

Biertje, kaartje, seiko’tje

23 likes

Dank :grin:! Helemaal mee eens!
Blijf me ook nog steeds verbaasd over de staat i.c.m. de leeftijd (1999). Die Japanner zijn zuinig!

1 like

Gaaf ding toch. En zie je wel, er kan nog best ook SEIKO bij op zo’n al volle wijzerplaat. Ik zo eentje een om de pols gezien bij iemand. Het viel me mee. Ik zou hem niet kunnen hebben op mijn 16,5 polsjes, maar als je wat dikkere polsen hebt zoals @SuperC dan is dit een gaaf ding. En supercompleet.

1 like

Ik heb eens op de gok een Seiko Dolce uit Japan gehaald waarbij de condition stond aangegeven als “very poor” en “potentially nonfunctional”.

Had een nieuw batterijtje en een nieuw bandje nodig. Voor de rest zo goed als nieuwstaat :sweat_smile:

2 likes

Met de 43,5mm zou ik kunnen leven. De 16,1mm hoogte: not su much. Wel heel kloek. Maar: wat een gave referentie. Die pushers: bijna cartoonesk en lijken rechtstreeks van een stopwatch te komen - waar zie je dat tegenwoordig nog :star_struck:

5 likes

Enkele jaren geleden vergeleek ik de dikte van mijn SBGC005 met een Tissot Touch.
De kastvorm is heel bepalend en die 16,5 mm. voelt helemaal niet dik.

Welke is de dikste?

Hier nog een archief foto van mijn GS Chrono. Titanium heeft wel de voorkeur voor dit model.

10 likes

36 likes

Mijn prachtige GS45. Ik denk dat ik qua dresswatch/nette horloges de sweetspot heb gevonden. Deze is 36.5mm en draagt fantastisch! :heart_eyes:

31 likes

27 likes

Dit geloof ik direct. Gewicht doet een hoop. Ik heb sinds een paar maanden voor de derde keer een SBDX001 Marinemaster 300 die ‘slechts’ 14,6mm hoog is en die vanwege het gewicht echt alle kanten op gaat als je de bracelet op de - voor andere horloges - comfortabele lengte hebt.

Jouw subjectieve gevoel is voor mij niet te niet ontkennen. Maar alles boven de 14mm past voor mij slecht onder mijn hemdsmouwen :wink:

1 like

Sinds dinsdag de Yokohama Port SBGH361 om de pols :blue_heart:

67 likes

Lekker kleurtje! Gefeliciteerd :+1:

1 like

Die knalt lekker op de pols! Gefeliciteerd met deze mooie blauwe!

1 like

Geweldige Grand Seiko!

1 like

Prachtig, prachtig, prachtig :ok_hand:

1 like

Wat een geweldige kleur, had ik nog niet eerder mogen zien. Mooi :+1:

1 like

Zo! Goeie morgen.

Mooi hoor. Kleurtje ook! Man! cool.

1 like

Op de één of andere manier… Doet het iets geks met m’n hersenen, een kleur die ik nog nooit gezien heb.

Heel mooi :smile:

1 like

22 likes