Laat je Grand Seiko zien X

Kleur moet ik in het echt zien, wijzerplaat ziet er lekker clean uit, zie ik graag gelijk aan de roze van een paar jaar terug.

1 like

Mooiste GS naar mijn mening. Zeker kopen 100x mooier in het echt! :partying_face:

1 like

Ik blijf hier gewoon een heel zacht dik pak ganzenveren in zien. Maakt het niet minder aantrekkelijk :grimacing:

1 like

Oooh dat klinkt goed!

25 likes

Toevallig dat model van de week tegengekomen, zoekende naar een Seiko met cross hair wijzerplaat. Mooi ding :ok_hand:

2 likes

crosspost

de kalme, gracieuze manier waarop Japanners bewegen… elke handeling is doordacht, in harmonie met mens en omgeving. in Japan is bewust bewegen een kunst op zich, er bestaat zelfs een woord voor: shosa

bron: sabato • japan • 29.03.25

14 likes

Dat zou bijzonder leuk zijn. Allicht dan ook met een smallere band.

Benieuwd welk verhaal ze erbij bedacht hebben :sweat_smile:. Ik gok iets met besneeuwde naaldbomen. Ziet ik nou een taper in de band :face_with_monocle:

1 like

Tsja… het is geen courant model zoals je zelf al schreef, dus ik zou het wel weten dan…

Het maakt me niet uit of het een courant model is. Ik heb altijd zelf een ondergrens waarvan ik denk: “als hij voor dit bedrag te koop zou staan, zou ik hem zelf kopen”. Dus als iemand dat er ten hoogste voor wil betalen, dan gaat hij niet weg, want dan had ik hem zelf gekocht als hij te koop werd aangeboden.

Maar als het goed is zijn we eruit. Het lijkt er alleen op dat Chrono24 niet werkt in het weekend, want ik ben nog in afwachting van het bericht dat hij betaald is.

3 likes

correct, betalingen anders dan via CreditCard komen op zijn vroegst maandagmiddag als betaald aangemerkt. Op vrijdagmiddag na 16:00 gaat de tent op slot daar.

:thinking:

Even jullie input gevraagd. Volgende week ga ik deze ophalen. Ik heb een zwarte croco liggen, maar hebben jullie suggesties voor een leren band?

20 likes

Een leren band is niet super met de lugs of je moet iets custom maken.

Nu is dit een 44GS maar de band is prima :smile:

9 likes

een zwarte croco :heavy_check_mark: iets non padded of wat dikkere leersoort

1 like

Moet ik dit lezen als (vrij vertaald) : “een potentiële koper moet bereid zijn meer te betalen dan ik zelf zou doen?”

Of lees ik het totaal verkeerd

1 like

Ik bedoel het anders, maar dat had je vast al bedacht :slight_smile: Als ik op zoek zou zijn, zou ik zeker meer willen betalen. Dat heb ik bij aankoop ook zeker gedaan. Maar er is een grens waarop je denkt: “Als ik deze nu toevallig tegen zou komen voor dit bedrag, ook al was ik niet op zoek, dan had ik op ‘koop nu’ gedrukt”.

Bijvoorbeeld deze viel ook in deze ‘koop nu’ categorie, totdat ik zag dat de wijzerplaat beschadigd is door vocht. Maar zonder dat? Kopen voor dit geld! :slight_smile:

https://www.chrono24.nl/grandseiko/sbgx033--id39204631.htm

4 likes

Gewoon een mooie platte zwarte of beter hele donkergrijze croco. Laat je niet verleiden tot een band die de lugs meer vult. Dat vind ik zo lelijk. Je kijkt er toch van boven op, dan zie je niet dat de band vrij diep in de lugs ligt.

1 like

Jaa ik vermoedde dat je het anders bedoelde,

Helder. Ja daar moet je ook zeker niet onder gaan zitten.

1 like