Voor wie het filmpje nog niet kent
Gewoon niet doen. Die kasten zijn voor staal gemaakt. Zet de croco er maar op een kijk het eerst maar eens aan.
Gefeliciteerd, dat wel, want het zijn echt fijne horloges.
Prachtig.
Mijn hemel wat een mismatch die muziek eronder….
Maar wat een mooi merk!!
Hahaha ja, dat zat ik ook te denken
What a beautiful watch
Deze prachtige GS lekker op staal dragen Eric!
En als je dan leer wilt, zet die dan op je SBTM model
Weer praktisch gedacht Peter……
Tsja, deze banden zijn zo fijn dat een leren band nooit hetzelfde effect geeft (voor mij dan)
Ik draag mijn zwarte versie vandaag. Iets eenvoudigere band maar wat draagt dat fijn.
En een lekker onopvallende power reserve wijzer
37mm spring drive automaat E9 SLGB003 met titanium band en micro adjust in de sluiting! Wat een home run!

Ik was zo goed als zeker dat ik de slgw003 ging halen na Watches & Wonders… Even laten inzinken
Ik zou zelf wachten op een simpelere of subtielere wijzerplaat in dit platform.
Verder: geweldig.
UFA! Ik vind m gaaf.
Nu ik 'm nog eens wat nader bekijk…
Ik blijf Evolution 9 lelijk vinden. Lelijke indices, lelijke uurwijzer, eigenlijk net alles wat er mis is met horloges in dit tijdsgewricht, want ze willen alles blingy en chunky maken. Daarom betaal je bij Patek inmiddels 60.000 Euro voor een veredelde field watch waar ze het label Calatrava op rammen.
Ik zou plattere 37mm Spring Drives verwelkomen als ze in de Elegance of Heritage lijn zouden vallen, maar 13.000 ballen voor dit ding… Tja, hij doet het gewoon niet voor me.
Al helemaal niet met dat patroon. Waar je de snowflake en omiwatari nog als subtiel kon omschrijven, net als de kirazuri platen, werd de Shunbun al een tikje minder onder de radar, maar sinds de birch hebben ze alle subtiliteit uit het raam geflikkerd.
Daarom ben ik patroontjes-moe bij GS. Het is te veel. Zeker in combinatie met de indice op 12 en die belachelijke wijzerset. En aangezien bijna niemand hier in dit draadje voor een Evolution 9 lijkt te kiezen voelt het vooralsnog alsof ik niet de enige ben.
Of is dat een centenkwestie, en geen ontwerpvraag?
Met iets minder woorden: dit uurwerk verdient een normale kast en een wijzerplaat zonder opsmuk
Ik kan het niet beter zeggen. Stalen banden monsters zijn het.
Mand!
Maar inderdaad.
Dat is alleszins 1 van de redenen. Je hebt voor de helft van het geld al een hele mooie GS, dus je moet er al echt fan van zijn om door te pakken naar deze collectie.
Dat gezegd zijnde: ik vind ze gaaf. De nieuwe uurwerken zorgen er ook voor dat de kasten plat zijn aan de achterkant, waardoor die stukken beter dragen dan de doorsnee GS. Als ze de nieuwe uurwerken zouden doortrekken naar de andere kasten, dan is dat voordeel natuurlijk al weg, maar dat doen ze vooralsnog (bijna) niet.
De wijzers en markers vind ik wel wat hebben en de kast is toch ook een pareltje met die bevel op de dunne lugs en de verticale brush op de bezel. De patronen op de wijzerplaat zorgen dat er wat meer te beleven valt. Subtiel vind je overal op dresswatches, hierdoor springen ze er wat meer uit. Idem met de SLGW003… in het begin was ik sceptisch, maar het maakt het horloge unieker. Kwestie van smaak natuurlijk
Heel geslaagd release imho!