37 of 38, dat zal het verschil nu ook niet maken. Plus die E9’s dragen best groot, dat zal met deze niet anders zijn vermoed ik.
Hij is aan de prijs inderdaad, dus alles zal moeten kloppen. En ik zal wel even polsen of er wat vanaf kan voor een snelle verkoop, maar net bij de launch zal dat niet over hebben vrees ik. Ik heb gelukkig veel verkocht de laatste tijd dus de horlogepot is goed gevuld
Ze zullen binnenkort ook wel rond de 10k te vinden zijn bij de grijze dealers, net zoals de slgw003, dus ik kan altijd ook nog even wachten. En tweedehands gaan ze absoluut hun waarde niet houden…. Maar als ik eentje koop is het om te houden. Het is submariner geld, maar je krijgt er toch wat meer voor in de plaats. Enkel geen waardebehoud helaas
Ik vind 36 a 37 een mooiere maat voor een gekleed horloge of een sporthorloge. 38-39mm is een goede maatvoering voor duikertjes. Grappig genoeg zou ik bijvoorbeeld willen dat mijn The Citizen Ibuki een tandje kleiner was.
37mm met een wat grotere breedte voor de bandaanzet is juist heel erg dichtbij de betere Jumbo Calatrava modellen, zeg maar.
10.000 ballen voor een duikertje. Belachelijk. Maar hee, ik ken mensen die 21K betalen voor een Freccione met een brakke sluiting die ook nog eens niet bij het horloge past, dus ik vrees dat ik vrij eenzaam ben in de gedachte dat toolwatches niet bijster verzamelwaardig zijn.
Zeker! Enige is dat de taper wat weinig is, maar dat zorgt dan weer voor een mooi gebalanceerd geheel. Ik ben benieuwd
Het is wat de zot ervoor geeft hé. Alles is subjectief, het verkoopt blijkbaar wel. Geef mij maar een mooi afgewerkte GS met een knap stukje techniek erin.
Zoals ik tegen mijn compaan zei: ik zou er rustig vijfduizend voor over hebben. Het is dus wel een cool horloge, die Rolex, maar voor die astronomische bedragen heeft ieder zo zijn kandidaten op het oog.
Zou best zo kunnen zijn inderdaad. Ik heb twee GS met het 9R15 spring drive uurwerk. Dat wordt gespecced op ±10sec/maand. Maar loopt veel nauwkeuriger dan dat. En ik heb een andere spring drive die de ±2 per maand misschien nu al haalt. Dus mooi zo’n UFA, maar het moet wel verschil maken inderdaad.
Ik ben langsgeweest bij de AD en ik kon de slgb wel passen, maar ze hebben gisteren ook bericht gekregen dat ze ze niet mochten meegeven. Echt balen wel en zeker opvallend, want de eerste batches zijn al bij de AD’s dus. Ze wisten er verder ook geen details over en konden geen nieuwe release periode doorgeven momenteel.
Het is werkelijk een prachtstuk trouwens… ideale maat, heerlijk licht en een heel mooie wijzerplaat. Niet echt puur zilver, maar een heel subtiele blauwe tint. Matcht heel mooi met het donkere titanium. De band is perfect, de snelverstelling in de sluiting werkt heel intuitief en voelt stevig. Dag en nacht verschil met de oude 5 link vind ik. Ik kan niet wachten tot hij opnieuw binnen is. Ik sta als eerste op de lijst voor het volgende exemplaar alleszins
Enige mankement dat ik zag was dat de date niet gecentreerd stond. Heeft het daarmee te maken? Geen idee dus.
Een paar snelle shots. De stickers van de band hebben ze eraf gehaald, de rest zit er nog op, ook op het saffier.
Dat staat wel vast nu ja . Ik vreesde al een beetje voor de rest van mijn horlogedoos op het moment dat ik hem om had. Voor mij is het de ultieme GS. Liefde op het eerste gezicht dus
Die zou inderdaad nog wat verder door mogen draaien. Maar de uurwijzer staat rond 12 uur, dus is de datum nog in beweging? Of is dit 12 uur midden op de dag? Omdat GS spring drives volgens mij geen instant date change hebben? De 9R15 in elk geval niet.
De datum versprong wel instant toen de man van de AD het even testte dacht ik, maar ik heb het zelf niet helemaal kunnen zien. De date stond altijd zo helaas, hij heeft de wijzers doorgedraaid om te zien of het niet verbeterde door eens tot de volgende wissel te draaien.
Opvallend dat ze die zo hebben laten passeren bij de QC … er moet nogal wat druk op gezeten hebben om die lancering erdoor te krijgen heb ik de indruk. Dat ze maar hun tijd nemen om een perfect uurwerk af te leveren ipv haast en spoed.