Laat je Grand Seiko zien X

Erg mooi inderdaad, maar wat jijzelf en anderen ook al zeggen, slordig van die datum.

1 like

Niet zo instant als Rolex, maar ook niet zoals een Seiko 5. Mijn Spring Drives beginnen een paar minuten voor 12 langzaam te bewegen tot ongeveer halverwege tussen de twee posities, om vervolgens op 12 met een klik direct naar de eindpositie te springen.

1 like

Ik heb genoeg voorbeelden van Grand Seiko QC fouten gezien om me af te vragen of die wel zo goed is. Spleten bij wijzerplaten. En mijn eigen sbga105 heeft beschadigingen op de rand van de rehaut. Die heb ik helaas niet gezien op de foto’s toen ik hem importeerde uit Hong Kong. Maar achteraf waren ze ook al op die foto’s te zien. Ik zit nog steeds te twijfelen of ik hem eens naar GS ga brengen met de vraag of ze een reserve rehaut hebben liggen. Dan is hij weer in mint conditie. Maar ja, een LE van 500 :frowning: en in het normale leven zie je er niks van. Alhoewel ik heb nooit meer draag :slight_smile:

2 likes

Intussen zijn er wat uren verstreken, voor mij altijd een goeie test als ik enthousiast blijf…

Nog steeds done deal?

2 likes

koop hem in ieder geval niet uit voorraad :wink:

1 like

Ik baal wat dat de QC niet op orde staat bij een merk die de perfectie nastreeft, maar dat staat los van het horloge zelf. En dat ik nu nog waarschijnlijk nog wat maanden ga moeten wachten.

Het horloge zelf was echt perfectie. Ik kan die wijzerplaten wel smaken met wat structuur zoals deze ice forest. De blauwe tint in de wijzerplaat was subtiel maar toch net niet helemaal grijs. De rehaut maakt het ook wat sportiever en de maat en het titanium maakten het een enorm comfortabel stuk. De band was nog niet op maat gezet, dus de sluiting zal ik nog moeten testen. Maar het voelde allemaal mooi afgewerkt en elegant.

Tldr: ja dus, het totaalplaatje klopt nog steeds helemaal :smiling_face_with_three_hearts:

7 likes

Tja, bij Zenith is dat ook niet perfect.
Als je naar auto’s kijkt, ook bij MB heb je recalls.

Het is vooral onderscheidend hoe ze het probleem oplossen bij luxe merken.

2 likes

Diepe teleurstelling hier over de datum, dat is geen detail want het valt direct op… los daarvan zouden ze mooie nieuwe spring drives zonder datum mogen maken van mij, stel je een shunbun voor zonder datum, gangreserve en tekst anders dan Grand Seiko…

1 like

Andere vraag; worden de nieuwe bracelets met micro adjust (of de sluitingen zelf) ook los beschikbaar?

Dan doen ze al, met het caliber 9R31 in de SBGY reeks. Ik zou er niet rouwig om zijn dat er geen date op zit omdat ik regelmatig wissel, maar het stoort me niet persé, als het cijfer mooi gecentreerd staat tenminste :thinking:

In de Watches & Wonders interviews hebben GS officials aangegeven dat de sluiting met snelverstelling zeker nog op nieuwe modellen zal geplaatst worden, maar dat ze (althans voorlopig) niet los beschikbaar zal zijn. De huidige sluiting is een 18mm titanium E9 band sluiting, die past sowieso niet op de grotere E9 modellen (20mm) en ook niet op de andere stalen banden omdat die anders zijn van ontwerp.

3 likes

Ja sorry, ik bedoelde eigenlijk een automaat spring drive. Dus heritage/e9 modellen zonder datum, ook jammer dat ze de kleur niet matchen (mede daarom heb ik een white birch).

En balen van de bandjes…

1 like

21 likes

Je ziet soms op Grand Seiko titanium horloges vreemde vlekken. En dan bedoel ik niet dat ze op een vreemde manier gevoelig zijn voor vingerafdrukken (want dat zijn ze ook), maar het lijken wel brandplekken. Ik had eens een Snowflake / SBGA011 die wat van die vlekken op de zijkant had. En ik zie deze op Ebay staan:

Hij wordt geadverteerd als ‘deep scratches at 9’, maar ik vermoed dat dit net als mijn Snowflake van destijds geen krassen zijn. Maar hoe het wel komt?

Dit was mijn Snowflake SBGA011, met de vlekken ook op de zijkant. Dat was ook een mooi horloge nu ik het terugkijk, maar verkocht :slight_smile:

Ik stoorde me niet aan die vlekken, maar het valt me op dat ik ze bij stalen horloges niet zie, daar zijn het meestal gewoon krassen. Maar bij Grand Seiko titanium heb ik ze al meerdere malen gezien. En zijn het volgens mij geen krassen.

Ohja… aan dit topic kan ik natuurlijk ook weer mee doen :partying_face:

24 likes

Vandaag deze 6245-9000 op een groene hagedis van @Ko-Banden om de pols

18 likes

Ja, als je een temperatuur kleurenkaart zoekt van titanium zie je ongeveer alle kleuren van deze foto… Te warm geworden op de Zaratsu Maschine…?

1 like

Mooi horloge!

1 like

Vanaf vandaag mag ik hier ook meedoen :smiley:

50 likes

Thanks!:pray:
Een oudje van 1998 maar draagt prima met z’n 36mm en over het kwartsuurwerk ook nog niks te klagen.

1 like

Schitterend :green_heart:

1 like