Laat je Grand Seiko zien X

19 likes

Of de 231

21 likes

Na ruim twee en een half jaar dagelijks om de pols met het bijgeleverde bandje glijdt hij verdorie gewoon van mijn arm. Bandje komt gewoon los van het horloge, omdat de lijm het begeven heeft. Niet verwacht, bandje is verder nog prima. Stiksel gaat niet ver genoeg door om het vast te houden. Gelukkig had ik het in de gaten, maar zo kan je het ook zomaar kwijtraakte. Vond ik toch wel echt even teleurstellend voor een horloge van deze kwaliteit.

Dus ik naar van Willegen, die kunnen alleen een vervangend bandje bestellen. De 19mm is niks van op voorraad. Oh en het nieuwe bandje moest 550 Euro kosten. Beetje veel van het goede voor een bandje wat mij betreft. En dan glijdt hij straks weer van de pols dus dat gaan we moi niet doen. Deze struis komt van Etsy voor zo’n 53 Euro inclusief verzending.

Nu kan ik weer elke dag van het horloge genieten. :smile:
Tot over een paar jaar maar weer?

10 likes

Wow mijn autocorrect maakt er echt een zootje van. :see_no_evil: Anyway, hier nog een plaatje waar je het bandje wat beter kan zien. En ook wat twee en een half jaar elke dag aan de pols met de Zaratsu doet. :smile:

12 likes

Goed gedragen inderdaad :smiley: :ok_hand:

Bandje wat los komt vind ik eigenlijk ook niet kunnen…

Ik denk dat een blauwe Molequin m ook mooi staat, in 19mm te bestellen.

Nu weer genieten van de GS.

25 likes

26 likes

Hmm, nou, ok. Gebruik je hem als aambeeld ofzo? Hij lijkt wel 100 jaar oud! Als de kast er na 2,5 jaar al zo uitziet, dan vind ik eerlijk gezegd dat het bandje het nog lang uitgehouden heeft!

Al snap ik wel dat je geen nieuwe GS band voor 550 euro koopt. Voor dat geld kun je heel veel mooi anders vinden. Ik vind Kaufmann mooi, en dan in het bijzonder de matte grote vlakken alligator.

3 likes

Ik baby mijn horloges ook niet, maar dit is extreem.
Werk je als stratenmaker en heb je hem elke dag om ofzo?

1 like

Nee, geen stratenmaker, en ook geen smid. Gewoon een kantoor baan. Ik heb hem wel elke dag de hele dag om, leg hem alleen weg als ik bij water in de buurt kom of als ik ga slapen. Het bandje zag er verder ook nog helemaal prima uit.

De meeste ‘schade’ komt denk ik van als ik met mijn zoontje (net vier) speel. Hij houdt nogal van stoeien en ravotten, en daar doe ik gewoon aan mee. Het is ook wel heel gevoelig voor krassen.

Maar van gebruik wordt hij alleen maar mooier naar mijn mening. Ik zal hem eens poetsen, wellicht doet dat nog wat.

3 likes

Ik zou er niks aan doen. Hij is te ver heen om mooi te krijgen. Dit zou wel eens een legendarisch horloge kunnen worden in deze, en verdergaande toestand. Met over een paar jaar een mooi artikel op een horlogesite ofzo.

3 likes

Ik vind het ook wel tof.
Heb ook een 4 jarige hier rond stuiteren dus herken het wel. Maar dat de kast zo krast zou idd aan de zaratsu kunnen liggen, mijn Tudor is ook flink gedragen maar pakt echt wat minder krassen.

3 likes

Hier is het horloge bij daglicht. Zo erg is het ook allemaal weer niet jongens. :grinning::see_no_evil:

21 likes

Ziet er uit als een horloge dat wordt gebruikt waarvoor het gemaakt is. Dragen en er zo veel mogelijk naar kijken. :muscle:

1 like

21 likes

GS tijd vandaag :heart_eyes:

17 likes

Heel mooi op die band :ok_hand:

1 like

Een GS mèt doorlopende wijzerplaat structuur is altijd een grote +

1 like