Laat je Grand Seiko zien X

Ik vind dat andere net wat meer hebben, maar ieder zijn/haar ding natuurlijk

Plaatje van het internet

7 likes

Mis zoms deze sneeuwschuiver. Maar het platte van de quartz t.o.v. de springdrive maakt het voor mij draagbaarder.

19 likes

Vanwege de hitte het enige bandje erin gepeuterd wat paste in die heerlijke GS maten, wat mij betreft helaas een mislukt experiment… toch maar eens wat passend rubber bestellen.

15 likes

Ik vind die sneeuwschuiver zo mooi. Als je zit wat voor aandacht daar in is gaan zitten. Terwijl ze bij de goedkopere opties gewoon een printje op de wijzerplaat drukken tegen nul extra kosten. Nee hoor, doe mij de sneeuwschuiver maar. Anytime. Of eigenlijk is het volgens mij een japanse grindtuin.

6 likes

Ik ben geen fan van NATO maar moet zeggen dat ik hiervan niet direct de neiging krijg om m’n ogen uit te krabben :wink: Best geslaagd :sunglasses:

Al iets op het oog? Ben passief op zoek naar iets rubbers voor mijn SBGN en er lijkt niet zoiets als ‘fitted rubber’ te zijn voor deze serie.

Dito. Prachtig hoe dat is opgelost met die extra wijzerplaat.

6 likes

39 likes

Mooie combi op deze band - klassiek zonder saai zwart te zijn. Welke referentie is dit?

1 like

Thanks! Dit is een GS45 uit 1968.
De band is van HANDNN.:grin:

1 like

Dit is een topper! Zou ik graag aan mijn collectie willen toevoegen.

1 like

Als ze voorbij komen, zijn ze nog voor redelijk geld te vinden. Reken op 1800 euro. Maar ze worden duurder! Zijn met enige regelmaat te vinden in Japan. Reken dan op zo’n +25% met alles erbij. Ik vind het meer dan de moeite waard, en vele malen specialer dan bijv. Een vintage datejust.

3 likes

Welk type is dit? Heb je ook een foto van de achterkant?

1 like

Gs45 4520-8000

25 likes

Dankje, dat weet ik nog niet; eerst wat onderzoek doen online! Want het is geloof ik 19mm aanzet (20 paste niet)

Die verzonken power reserve meter spreekt mij ook minder aan. Was een van de redenen dat ik voor de SBGA293 koos en niet voor de blauwe wijzerplaat (SBGA407 Snowflake).

1 like

11 likes

Ik ook. Na 5 jaar nog steeds hee blij mee. Titanium, sneeuwschuiver, prachtige wijzerplaat die nooit verveeld en die geweldig scherpe wijzers.
Het draagt met deze hitte ook super comfortabel.

18 likes

Voor beiden valt iets te zeggen. En als je één keer een karesansui hebt gezien (zoals die van KōmyōZen-ji in Dazaifu hieronder) valt het allemaal op z’n plaats :wink: :slightly_smiling_face:

9 likes

dan moeten de buren geen kat hebben :smiley_cat:

10 likes

Hee, luister, ik zal de laatste zijn die wat op Wabi Sabi tegen heeft. :slight_smile:

Als je de bezel van dit ding op zes uur goed in het licht zet schrik je je de tering:

Ik had 'm net van de week weer om toen ik naar München moest, en eerlijk is eerlijk, het is gewoon een mooi horloge wat gebruikt is voor waar het voor gemaakt is.

Dat geldt ook voor jouw Omiwatari. Het is inderdaad niet zo erg als sommigen suggereren.

Ik weet niet of ik die kleur bruin zo geslaagd vind op dat horloge, en ik zou misschien ook een paar bandjes bij bestellen zodat je niet exact hetzelfde stuk leer draagt, dag in, dag uit. Schoenen moeten tenslotte ook af en toe een pauze hebben, zeg maar.

Misschien zoiets?

4 likes

Dat is natuurlijk een beetje onzin. Ik heb in 19mm Single Pass, NATO, tropics, milainaise en leren banden. Die zijn gewoon overal te vinden.

Bovendien heb ik gewoon veel horloges met 19mm lug width. Dat is normaal:

• Longines Dolce Vita
  • Universal Geneve Ferrovie dello Stato
  • Cartier Tank Large
  • JLC Reverso Grande Taille
  • The Citizen Ibuki
  • Grand Seiko SBGW231

19mm is dus gewoon een gangbare maat. Van Grand Seiko heb ik grappig verder nog:

18mm – SBGW303
20mm – zowel de SBGN265 als de SBGN013
21mm – Shunbun

En de Evolution 9 series is overwegend 22mm van aanzet. Dus de maat van GS lugs hangt af van de proportie ten opzichte van het kastontwerp.

Vind ik veel, veel mooier.

Dit:

is veruit superieur aan dit:

Ik vind het jammer dat dat op de Shunbun zo aanwezig is.

10 likes