[quote=“Tilikum, post:2746, topic:517070, full:true”]
Vanwege de hitte het enige bandje erin gepeuterd wat paste in die heerlijke GS maten, wat mij betreft helaas een mislukt experiment… toch maar eens wat passend rubber bestellen.
[/quote]
[quote=“Tilikum, post:2746, topic:517070, full:true”]
Vanwege de hitte het enige bandje erin gepeuterd wat paste in die heerlijke GS maten, wat mij betreft helaas een mislukt experiment… toch maar eens wat passend rubber bestellen.
[/quote]
Gefeliciteerd met je aanwinst!
Nietes.
Grand Seiko’s worden beter naarmate ze drukker zijn. Dit is een van de beste GS ontwerpen:
En zou zeker baat hebben bij een SEIKO-Grand Seiko aanduiding. En een verdiepte power reserve. Hoe meer hoe beter toch? Het is geen Bauhaus he? Kijk naar de GS the first, of de 44GS, beide schoolvoorbeelden van hoe drukker hoe beter.
Eigenlijk is deze nog beter, een GMT én een Tachymeter, én een two-tone band met keramische elementen, én de goudkleurige indices niet te vergeten. Als deze ook een SGS dial met een verdiepte power reserve had gehad, dan was het perfectie.
Waar zou jij het woord Seiko nog kwijt willen dan?
Wel SEIKO he, in hoofdletters.
De spijker op zijn kop!
Qua kleur viel het bandje me in eerste instantie een beetje tegen, het is lichter en werkt anders met het grote stalen oppervlak van de bezel dan ik me had voorgesteld. Maar na een paar dagen begin ik het steeds mooier te vinden. Het combineert echt heel mooi met witte, blauwe of kaki kleding en accentueert het horloge wat meer dan met het oorspronkelijke zwarte bandje. Ik zal er inderdaad wel een tweede bandje bij kopen, en dat zal dan donkerblauw, of blauw/zwart worden. Dat bandje wat je gelinkt hebt is een prima kandidaat!
Gerelateerd aan slijtage – GS adviseert ook om het eens in de drie jaar te laten servicen. Dat lijkt me een beetje vaak. Ik weet ook dat er veel zijn die run-to-fail doen en dan evt laten servicen/repareren. Denk nu dat ik hem als hij 5 wordt wegbreng. Het moet tenslotte nog een paar decennia mee.
Haha, great minds think alive of zoiets
@Fate_Amenable_To_Change misschien heb ik me niet goed uitgedrukt, in mijn la lag er niets passend en ik was in de veronderstelling dat bandaanzetmaten meestal even zijn. Vandaar dat ik de 19mm opmerkelijk vond.
Het is een veel gehoorde klacht. Er zijn echt veel horloges met 19mm bandaanzet, dus ik denk dat het een menselijke tic is om een mooie strakke 20 te willen zien of zo.
Ik ben zelf inmiddels zo ver dat ik een 36mm horloge op een 18 of 19mm bandje mooier vind dan op een bredere band. Mijn horloges worden steeds dames-achtiger. Alleen met mij wil het niet zo vlotten, dat dames achtige.
Hier ook even de tuin onveilig maken. Dat buitenlicht doet toch altijd wonderen voor zo’n wijzerplaat.
Deze blijft toch wel een van de mooiste GS!
Ik heb er een woord voor. En dat is niet perfectie. Maar: het is imho van foutheid wel weer een #dikkeunit
De stierennek met wifebeater in mij wil er eentje
Ah, daar haalt Invicta zijn inspiratie.
Dankjewel! Is samen met de SBGV009, toch wel een fantastische heruitgave
Dat is inderdaad zo’n heel kenmerkend ontwerp. Ik begin die reeksen meer en meer te appreciëren moet ik zeggen, maar het is duidelijk niet voor iedereen. Ik zit ook in het sneeuwschuiver kamp… Hoe meer detail hoe beter