Laat je Grand Seiko zien X

Enkel die laatse twee stiksels in het roze zijn wat mij betreft niet echt een toevoeging. Verder kleurt het prima!

Juist die roze stiksels maken ’m uniek en geven ’m net dat luxe randje. Zonder die details zou het maar een standaard band zijn.

5 mnd levertijd toch?

1 like

Ik heb regelmatig gelezen dat deze kastvorm niet lekker gaat op een leren band. Vind je dat geen risico?

Ik meen dat er wat ervaring is hier bij @Fate_Amenable_To_Change en @Phoenix.bas?

1 like

12 likes

toen ik weer een Spring Drive wilde heb ik “lang” getwijfeld over deze zwarte, maar uiteindelijk toch voor de Midnight Blue gekozen :grinning:

1 like

Ik zie genoeg mensen die gewoon een bruine leren band op deze kast dragen. Zelf heb ik alleen niet zoveel met bruin of van die standaardkleuren, ik hou meer van iets unieks, iets dat opvalt. Maar goed, als er ineens een wachtlijst van 5 maanden en een prijskaartje van €250 aan hangt, kijk ik toch liever even verder :exploding_head:

Oh, voor 50 euro meer 1 maand levertijd. 300 euro woei

1 like

Je kan ook hier kijken, zelfde prijsklasse maar max 4~8 wkn;

2 likes

Mooi klokje!
Met soortgelijke gebruik sporen als de mijne. Niks mis mee, gewoon van genieten. :muscle:

1 like

Zoals elke GS op een stalen band zitten de gaatjes in de lugs eerder laag. De band valt dan wat diep tussen de lugs ipv mooi gelijk te zitten. Ik vind het niet zo mooi, maar iedereen zijn ding natuurlijk. Foto’s van mijn 415 destijds.

Zo ziet het er goed uit:

Zo al een stuk minder, de rand van de lug zit echt hoog:

8 likes

Ik heb het nog niet geprobeerd, meen :thinking:. Ik zag bij een YouTuber een band die ik echt heel mooi vond staan op de Shunbun. Bedrijf uit Australië weet ik nog…

2 likes

En met SEIKO - GS logo zie ik dit het liefst. :smiling_face_with_three_hearts:

Helemaal het tegenovergestelde maar wel de mooiste kastvorm die er is. :heart_eyes:

10 likes

Yup. Leren band gekocht bij Delugs, een propere, voor de Shunbun. Eén keer op het horloge gezet. Stond volkomen kut. Nooit meer van de bracelet af gehaald.

Iedere leren band die je voor deze kastvorm koopt is geldverspilling, in mijn optiek.

3 likes

Ik lees dat Grand Seiko in Juli de prijzen zou verhogen in USA en Azië. Weet er iemand of dit ook in Europa zal worden doorgevoerd?

Maar euhm, die print onderbreekt dan toch nog steeds het patroon?

Niet qua reliëf, en lang zo lomp niet als een groot gat met een tweetal andere patronen er in gestampt. Minder is meer.

Op een rustige plaat is meer meer.

1 like

:heart_eyes:

15 likes

Plaatje hoor. De kwaliteit van een design is vaak pas na een jaar of 20+ vast te stellen. Dit design is top.

1 like

Ja ik vind het een tijdloos horloge. Kon moeilijk geloven dat deze over 3 jaartjes 60 wordt.

1 like

Deze is zo scherp, is deze naar Lapinist geweest?

1 like