Ah, dank. En dan het horloge er onder?
Niet
Dat is het idee ja
Gewoon door er voorzichtig mee om te gaan. Voor de een is dat een hele opgave, voor de ander een tweede natuur. Op mijn Grand Seiko SBGA293 zit geen enkel smetje na 5 jaar bezit, is nog compleet nieuw.
Dank. Mijn onvermogen om de wijzerplaat mooi op de sensor te krijgen is niet zozeer debet aan gebrek aan competenties alswel gebrek aan tijd en motivatie om camera, lightbox etc. klaar te zetten en vervolgens te gaan post-processen. Hobbies kennen hausses en baisses - fotografie zit bij mij nu in een baisse waar 'ie zomaar eens nooit meer uit kan komen. En ik ga liever naar buiten de natuur of de stad in om die vast te leggen
Merci! Toevallig weet ik dat een dealer in de omgeving San Francisco nog een SBGA509 op voorraad heeft liggen voor een liefhebber die het juiste mailtje stuurt
Mooie foto’s dat zonder meer!
Wel een vraagje waarom zit er op de eerste foto rond het datum venster een “chroom” zilver kader zo als het hoort, en dan bij de 2e een zwart kader venster?
Dat is nu wat ze noemen ‘black polishing’. Zo perfect dat het met een gedraaide lichtinval zwart lijkt.
Net als die gepolijste randjes van de wijzers dat kunnen laten zien.
Ah juist is mij nog nooit zo extreem opgevallen bij mijn SBGX maar als ik deze foto bekijk zie ik het ook wel een beetje.
Dat is zallatzuuuu polijsten. Gepolijste oppervlakken kunnen onder bepaalde lichtinval als zwart naar voren komen.
Daarom op een lichte plaat ook liever een black polish wijzer, en op een zwarte plaat een brush.
Duidelijk, mooi om dat contrast zo goed te zien bij jou foto’s
Overigens geldt dat voor elke black polish, dus ook schroeven in uurwerken van Zwitsers en zo. Hierboven het effect op een uitstekend afleesbare King Seiko.
Een update over de SLGB vanuit GS. De levering is gelukkig maar een maandje opgeschoven en staat nu gepland voor juli. Hopelijk is mijn exemplaar snel binnen
dat is dan weer goed nieuws! ben benieuwd wat ze gedaan hebben met de eerdere release modellen?
Ze communiceren helaas niet over de details, ik ben zelf wel benieuwd. Enige dat ik op meerdere foto’s en video’s zag zijn die fout uitgelijnde datumschijven (op de prototypes zag je het ook al). Geen idee verder of het er iets mee te maken heeft
@Phoenix.bas in het echt is hij nog mooier
Repost van een paar weken geleden voor de liefhebbers… niet naar de datum kijken!