Laat je Grand Seiko zien X

12 likes

Kuch kuch.

23 likes

De Yokohama Port in de Houthavens :sailboat:

Edit, nog eentje mèt schip.

35 likes

Zo, uiteindelijk wil je toch een, nee, meer… :thinking: Ook een recidivist @tompj ! :wink:

Maar, na een lange tocht, weer “terug op het nest”. Na al het gepas, nadenken, beetje aan het einde van de reis gekomen en wat blijkt, minder is nogal tijd meer, en mijn GS-bloed heeft gesproken.

Een reisverslag (via Cartier, Fc, CvdK, CFB, JLC) volgt nog, het werd het toch allemaal niet dus
IK BEN ER WEER! :smiley:

De vorig jaar geïntroduceerde SBGH299, weinig weinig over te vinden. Maar deze iteratie is toch verfijnder geworden dan de SBGJ201 die ik ooit gehad heb en een wat warmere Iwate wijzerplaat.

En de Europe-only van een paar jaar terug. Maar altid heel erg mooi gevonden.

Geen Mistflake, geen SBGJ255… allemaal toch net niet. En zelfs de SLGA005 én 009 hebben het niet gewonnen.

56 likes

Gefeliciteerd :confetti_ball::confetti_ball:

1 like

Oh man. Prachtig, allebei!

1 like

Gefeliciteerd Jaco. Heb je de Breitling gehouden?

1 like

2 tegelijk? Dan ben je zeker terug en hoe! :ok_hand:

1 like

Wacht, je hebt er meteen twee gekocht? Allebei mooi, vooral die eerste :ok_hand:t2:

1 like

Gefeliciteerd Jaco! Verstandige en prachtige keuze gemaakt :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Welkom terug! En wat een prachtig complementair duo, dat is direct weer met de deur in huis vallen. Geniet er vooral van en hopelijk heb je weer wat rust :wink:

1 like

Ik zat even wat te klooien met bandjes en terwijl kon ik niet anders dan het mooie nieuwe high beat uurwerk bewonderen… het kleine vogeltje maakt het af :smiling_face_with_three_hearts:

Maar het blijft een moeilijk te fotograferen horloge, zoals wel vaker met GS.

45 likes

Prachtig beide. Gefeliciteerd met deze weer nieuwe GS stap. De Iwate wijzerplaat is wel heel subtiel, maar mooi gedaan.

1 like

Heel erg mooi! Gefeliciteerd. Deze had ik op basis van ons gesprek niet aan zien komen, maar ik vind ze geweldig. Mt Iwate is erg goed, en ook de SBGW kasten zijn fantastisch. De bruine en groene heb ik nooit in het echt gezien, maar ik ga er vanuit dat de foto’s 'm geen eer aan doen. :slight_smile: Ik wil de US only Kirazuri groen en zeegroen echt ook nog een keer zien, nu ik er bij stil sta.

Welkom terug!

1 like

Inderdaad, geen van beide overigen.
Op foto’s mist bijvoorbeeld de warmte van de Iwate wijzerplaat. die is veel meer zijdeachtig met een zweem champagne dan op foto’s.

De SBGW is een heel prachtig bruin wat toch bij lager licht neigt naar “neutraal”. zwart. Inderdaad ook op foto’s niet te doen.

Dat had ik op zich wel, ook omdat ik in alle rust zonder “flipperdrang” eens heb kunnen afpellen waar ik nu mee verder wil. Dus in die zin ga ik er vooralsnog van uit dat die rust ook blijft. Zeker omdat ze elkaar ook zo aanvullen.

2 likes

402317e7-3b04-4ea7-9f54-fdc1a3d34cb8_text

Mooi man! :ok_hand:

3 likes

35 likes

43 likes

Echt heel mooi. Welke is dit?

1 like

De SBGW269