Daar moet je wel wat meer voor doen
En het leuke van nieuw is… alles is haarscherp, zelfs het saffier. Foto van zonet
Daar moet je wel wat meer voor doen
En het leuke van nieuw is… alles is haarscherp, zelfs het saffier. Foto van zonet
Gefeliciteerd met de NA! Erg gaaf de sbgx097. Ook heel donkergroen toch?
Ook nog maar een plaatje van vandaag, het licht viel mooi. Inkt blauw vind ik sowieso gaaf.
Zeker! Welke ref is dit?
Thanks! Ja ‘teal’ is de omschrijving volgens mij, dus donkergroen/blauw!
Erg mooi
SBGA439
Hoi allemaal,
Als horloge enthousiasteling volg ik dit forum, en met name het Grand Seiko gedeelte al jaren en vind ik het tijd om nu ook eens wat bij te dragen.
Mijn 'tijd’reis begon toen ik 15 jaar geleden een Seiko ‘spirit’ SCVS003 tweedehands in mijn bezit kreeg. Dit model dat tussen 2005 en 2007 als JDM horloge geproduceerd werd is de voorloper van de bekendere Seiko SARB (aka de baby Grand Seiko).
De combinatie van polished and brushed vlakken, de schuin aflopende zijkanten en bezel, de polished markers vind ik prachtige details in dit horloge. En ook het mechanische uurwerk kon ik uren naar kijken. Ik begon mij steeds meer in horloges te verdiepen en zodoende groeide ook mijn fascinatie voor Grand Seiko.
In 2022 was het moment dan eindelijk daar om mijn Seiko Spirit te upgraden. De Grand Seiko SBGP013, met zijn prachtige diepe donkerblauwe wijzerplaat werd de waardige opvolger.
Drie jaar later ben ik nog steeds super blij met mijn SBGP013, al moet ik bekennen dat ik toch stiekem ook weer aan het kijken ben naar de volgende opvolger.
Herkenbaar, maar geniet tot die tijd van je gave SBGP013
Snap ik. Prachtig horloge
Ik hoop van harte dat je de Spirit nog hebt.
Zeker, die gaat niet weg.
Al ligt die wel al een hele tijd te wachten om eens weg gebracht te worden voor onderhoud.