Laat je Grand Seiko zien X

Jammer dat er geen 37 of 38mm versie is met het 9F85 uurwerk.

1 like

Ik zit in dezelfde 9F fuik… top dat je deels onder elkaar hebt gezet wat ik ook zoek :crazy_face:

Ik heb dinsdag de SBGX355 gepast bij :sheep: & :lemon: in Rotterdam. Erg mooi en 37mm is heel passend voor mijn 18cm pols.

Het is inderdaad lastig om alles op één plek te passen. Zelf kijk ik ook nog naar de andere SBGX modellen. De 265 in lila/blauw vind ik heel mooi. Maar de kastvorm van de SGBV207 vind ik ook erg aantrekkelijk.

Zo veel moois! Ben benieuwd wat het uiteindelijk wordt!

13 likes

Ik heb helaas geen idee waar je ze allemaal kan passen, maar de SBGP017 is inderdaad erg mooi.
Bij wisselende lichtinval is de plaat de ene keer lichtblauw, dan weer richting zilver. De “wolken” lijken ook te bewegen. :blush:

29 likes

Deze staat echt zeer hoog op m’n lijstje als het even kan.
Zo gaaf met die doorzichtige caseback :ok_hand:t3:

1 like

Is dat een remake of is het een oude real deal?

Ik ben weg van die mooie kast met kortere lugs.

2 likes

Als je naar een willekeurige S&C of de Seiko Boutique gaat kun je zowel de 40mm varianten als de 37mm varianten passen. Afhankelijk van wat lekkerder zit kun je dan via grijze dealers als SoloJapan of Chrono24 je uiteindelijke keuze aan laten rukken, want S&C en de boutiques zullen gewoon de MRSP rekenen, en ik heb ze liever met wat korting uit handen van een ordinaire koerier.

Het toeval wil dat ik vandaag een 36,5mm 44GS kast draag:

Da’s voor mijn pols, plat en breed met een 18,5cm omtrek, een mooie maat. Erg comfortabel, maar nog niet zo comfortabel als de 37mm SGBX lijn, want die quartzen zijn platter. Als ik oprecht maar één GS zou mogen houden zou ik op dit moment gewoon deze pakken:

Dat gezegd hebbende, je hebt het in je post steeds over de maten van de kast. Ik heb ook 40mm Shunbun, een 40mm SBGN013, en in het verleden de SBGP011, SBGV245, SBGV239 en zowaar een SBGA465 gehad. Het gros daarvan vond ik aan de maat.

De SBGN013 en SBGA413 zijn allebei comfortabel, daar niet van, maar dat is inherent aan mijn pols en mijn smaak.

Dus in plaats van de kastmaten: Wat zijn je polsmaten, hoe groot ben je zelf, wat is je kleedstijl, en waar ligt je voorkeur?

13 likes

Nou, je hebt je research in ieder geval gedaan.

Ik denk niet dat je al je alternatieven op één plek gaat vinden. Ik was van de week nog in de GS boutique in Amsterdam. Daar kun je sowieso een aantal kwartsmodellen vinden. Ik heb daar allereerst gepast om te kijken welke maat me het best beviel. Ik draag graag iets grotere horloges dan @Fate_Amenable_To_Change denk ik en voor mij was de 40mm echt perfect op mijn toch best bescheiden polsen. Kwestie van persoonlijke voorkeur.

Dus de boutique kan je wat verder brengen, maar ook daar zijn niet alle alternatieven aanwezig.

En omdat ik hier nu toch ben, even een kiekje van de GS die vandaag om de pols zit:

26 likes

Echt een geweldig model. Ik heb een originele 44GS en een 45GS. Deze zou een prachtige moderne toevoeging zijn.

1 like

Aanvullend ben ik vooral gecharmeerd van alle modellen met de 5-link bracelet met 2x smalle polished links. Vind die band echt geweldig mooi. Voor mij denk een model met die band.

2 likes

Scheelt dat nog veel dan via Chrono24 of SoloJapan?
Ook als je er ±25% btw/ import heffingen bijteld?

Zoals een dame in een pakkenwinkel me ooit uitlegde:

• Eerst ga je kijken welke pasvorm voor je werkt
  • Daarna kun je de beschikbare stoffen en kleuren bekijken en bestellen.

Kortom, als je de boutique als ordinair pashok gebruikt kun je daarna gewoon Fedex bellen om iets uit Japan te halen. :slight_smile:

Oh, @Bram95, de Shunbun is van titaan. Seiko’s high intensity titaan is sterk als een beer, en draagt heerlijk. De Shunbun is voor mij dus ook nog comfortabeler dan de SBGN013, die op zich ook prima zit.

Er zijn niet echt veel foute keuzes.

Soms is Solo iets duurder en langzamer (tientjeswerk) nadat je een Japanse prijs met 1,216 vermenigvuldigt. Ik heb een lange relatie met Magi en hij is altijd scherp, maar niet altijd per se de scherpste tot op de cent. Althans, dat is mijn ervaring. Misschien is hij ook scherp omdat ik een lange relatie met 'm heb.

Evengoed: de SBGW303 kon ik als goedkoopste nog bij Van Baal uit Nijmegen halen, dus mileage may vary.

3 likes

Jep originele kroon (voor zover ik heb kunnen achterhalen) de kleur komt ook met de wijzers, de kast (en Tropical dial natuurlijk) zijn Een tikkeltje verkleurd sinds 1965, wat ik zelf een heel leuk effect vind.

Bedankt voor je opmerking ik ben er echt suuuuuuper blij mee

Die van mij is de remake inderdaad met het nieuwe uurwerk :blush:

Het is een prachtstuk inderdaad, die kast is echt een juweel. En ik vermoed dat dit ook wel wat zorgelozer draagt dan de vintage stukken.

Enige wat ik zou veranderen is de wijzerset, de moderne bredere wijzers met de facetten springen er nog meer uit en zouden niet misstaan bij de brede kast. Maar zo is het historisch correct natuurlijk :ok_hand:

2 likes

En bedankt, nu zit ik ook weer te kijken naar een quartz GS. Ze zijn zo lekker clean; een strakke wijzerplaat en geen datum. Succes met de zoektocht!

Kreeg meteen zin om deze weer om te doen.

28 likes

26 likes

What a beauty! :heart_eyes:

29 likes

Pocketshot! :watch:

25 likes

Ik zou heel erg niet willen suggereren dat de nieuwe niet de real deal is. Zo hee, mooi hoor, in het echie.

1 like

Sorry, wou niets of niemand beledigen.

Laat ik het anders uitdrukking, de originele versie van deze prachtige horloges.

2 likes

Oh, nee, ik vatte het niet als beledigend op, het is meer dat dit een tranentrekkend mooie heruitgave is.

3 likes