Dit is de SBGH299
Die schittert echt …(door afwezigheid dan)
Net wat je zocht Jaco
Vraagje die ik het best hier kan stellen aan de GS experts.
Inmiddels staat mn speedy te koop en mn santos 2823 komt nog te koop. Hierna zoek ik een GADA. Voor vakantie heb ik een mooie Seiko monster en die blijft en voor klussen een mooie casio. De GS gaat daarmee 80-90% draagtijd krijgen.
Eigenlijk ooit de speedy en santos gekocht in de veronderstelling waardevast waardoor ik voor minder “kosten” (lees: geen afschrijving) mooie horloges kon dragen. Toch zei m’n hart altijd een GS te willen.
Ik heb m’n zoektocht tot nu toe verkleind tot:
SBGP005
SBGX265
SBGX261
SBGX263
De wijzerplaat van de SBGP005 lijkt me het mooist, maar ik verwacht dat ik de kastvorm en maat niet tijdloos genoeg vind.
De SBGX is qua kastvorm wat minder spannend, maar daardoor wellicht tijdlozer.
Er is een voorkeur voor de blauwe (maar lijkt soms meer paars, wat dan weer een afknapper is voor mij).
De champagne vind ik denk ik niet veelzijdig genoeg.
De zwarte is eigenlijk niks op aan te merken en daardoor misschien de grootste kanshebben.
Ik ben nog niet tegengekomen dat ik ze alle vier naast elkaar kan vergelijken. Daarom graag jullie input.
- SBGP005
- SBGX261
- SBGX263
- SBGX265
Als eigenaar van een Santos voel ik met je mee.
- 44GS Kast erg mooi
- Wel groot met 40mm
- Wel weer plat met maar 10mm
Ik zou wat twijfelen. Ik heb jaren lang de SBGV239 in aquamarijn gehad, maar 'm toch weg gedaan. De nieuwe eigenaar zweert er bij, en ik heb zelfs geprobeerd 'm terug te kopen, maar op het eind van de rit vind ik 36-37mm fijner. Daarom ben ik nu eigenaar van zowel een
- Mooi van maat, über comfortabel
- Blauw is bijna tegen lila aan, erg mooi bij casual kleding
en een
- Mooi van maat, en übercomfortabel
- Champagne wat warmer, ik vind 'm eleganter ogen dan de blauwe
Ach, ik heb ook een Limited KSK King Seiko en een SBGW303 44GS kast in 38 respectievelijk 36,5mm doorsnee, en de 44GS is ook best tijdloos. De KSK is nog het meest opelijk modern.
Dat komt alleen in heel erg specifieke lichtinvallen voor, en dan nog is het heel erg subtiel een tintje lila. Ik vind het wel cool, maar als het je ding niet is… Champagne!
De SBGP013 is misschien het antwoord? Tijdloze kast, en deze kameleon verandert van diep inktblauw (bijna zwart) naar knalblauw in het juiste licht.
Best of both worlds?
Wel 40mm. Maar ik ben er content mee om mijn 17cm pols: het is één van de mooist vallende (en dragende) horloges die ik heb.
Plaatjes van het web m.b.t. de inkt kleur:
Zelfs als je in de overweging meeneemt dat het horloge 80-90% van de draagtijd gaat krijgen?
Bewust van de lijst geschrapt. Met 40mm vind ik hem te groot (persoonlijke voorkeur). Als dit 37mm was, was dit voor mij een no-brainer, maar helaas.
Voor de SBGP005 wil ik mogelijk een uitzondering maken op de maat voor de coole kast, maar ben bang dat 44gs te uitgesproken is voor mijn smaak.
Goede suggestie though
Bij twijfel altijd welkom om hem eens te proberen!
Wat een schitterende wijzerplaat
Ik vind het prachtig! Maar eerlijk is eerlijk, wel wat blingy en ook echt een krassenmagneet.
Ik heb er geen problemen mee, maar zoek je iets meer GADA, dan is een SBGX265 misschien wel meer geschikt.
Juist dan. Ik heb inmiddels een beige SBGW231, een Champagne SBGX263, een zilveren SJE089, een witte Santos, een witte Reverso, en een beige/zilveren Dolce Vita, en ik krijg er geen genoeg van.
Dat soort lichte wijzerplaten kan altijd en overal, tijdens elk seizoen en bij vrijwel elke outfit.
Maar afhankelijk van wat je draagt kan een 265 ook heel erg vaak. Het is niet dat dat nou zo uit de toon loopt dat het niet kan. Hetzelfde geldt voor de 261.
Hier hetzelfde gevoel… lichte subtiele wijzerplaten vind ik juist top! Ergens in de buurt van wit, zilver, champagne een beige. Heerlijk neutraal.
Het is bijzonder leuk om jou zo content te zien zijn met je twee Grand Seikos.
You teasing now!!