Laat je Grand Seiko zien X

Na al dat +10K geweld

Gewoon onder 2K…

29 likes

Bruiloft vandaag, wat past daar beter bij dan deze klasbak. :heart_eyes:

33 likes

28 likes

En zo mooi in zijn eenvoud! :blush:

Ook een heerlijk model!! :heart_eyes:

Pffff… Ik moet er echt een keer één gaan halen! :blush:

1 like

Ja, erg mooie nieuwe release met die blauwe wijzerplaat. Als ik nog een dress watch zocht, zou deze hoog op de lijst staan!

2 likes

Oudje van 1968! Zijn er niet superveel meer van in goede staat. Deze uit Japan laten over komen.

1 like

Dat viel mij ook al op. Toevallig stond er hier kortgeleden eentje te koop, maar die advertentie is al weg.

Komend jaar ben ik van plan opnieuw naar Japan te gaan. Daar staan er best nog een paar te koop, dus ik ga zeker op zoek naar dit model! Het valt mij op dat veel modellen uit die tijd een day/date complicatie hebben en ik vind dit persoonlijk mooier omdat het rustiger is.

1 like

Zeer zeker niet de mijne geworden, maar vanwege de zeldzaamheid wil ik deze hier toch even delen met de echte GS fans:

9 likes

Ik dacht; waarom mot dat zoveel kosten!? Witgouden kast, gelimiteerd tot 22 exemplaren.

1 like

Ben wel benieuwd of deze met 38.6mm niet wat aan de grote kant is, hopelijk gauw in real live te bewonderen. Vind dat GS in 35/36mm niet veel aanbod heeft, deze SLGW in 36mm zou echt super zijn (voor mijn kippe polsjes…).

8 likes

12k ex btw valt dan zeker mee ja.

Ik ben bang dat het gebruikte uurwerk daar te groot voor is. Misschien past het wel met het huidige spring drive uurwerk.

1 like

Ik moet zeggen dat ik de uitvoering van de nieuwe GS micro-adjust clasp erg mooi vind.
Solide en de clasp is ook flush met de rest van de bracelet.

Toch ben ik iemand die liever de oude kleine GS clasp ziet.
Een kleine clasp oogt gewoon een stuk eleganter op de meeste horloges.

Voor alle horlogeliefhebbers die echt niet zonder micro-adjust kunnen leven kwam ik het volgende tegen:

De Swiftlink. Micro-adjustment en een kleine elegante clasp. Ideaal!

https://steelreef.com/products/swiftlink-for-grand-seiko

9 likes

Dat zou wel een uitkomst zijn :ok_hand:

2 likes

15 likes

Blij met m’n NA.

24 likes

Deze wijzerplaat deed me weer denken aan een post van mij uit maart over een Japanse prentententoonstelling in het Sieboldhuis in Leiden. In de prentendruk maken ze gebruik van patronen zoals op deze wijzerplaat.

1 like

Ook mooi, de aangepaste 007… :wink:

4 likes