Bijzonder! En de verdiepte power reserve in de wijzerplaat blijft voor mij een extra speciale feature.
Merci. Ging specifiek om het Trio in Tokyo album. Wat een lekkere plaat is dat.
Voor mij idem want technisch mooi uitgewerkt. Hoewel de uiteindelijke verkoopargumenten US LE en de 44GS kast waren
Ploatie is hier vast al eens langsgekomen…
Omdat ik voor de zoveelste keer geconstateerd heb dat ik mijn SBGH039 echt niet meer draagt, ben ik ben op zoek naar iets sportievers in de collectie, maar dan wel van GS.
De 44,5mm Lion varianten beiden gehad, maar deze kastvorm vind ik oncomforabel dragen. Waar andere horloges breed beginnen en richting het glas wat taps toelopen, nemen deze juist in breedte toe.
Ik zit al een tijdje naar de SBGE283 te kijken. Heeft iemand deze, of de 285, wel eens gepast. Zo ja, hoe beviel dat? Ze zijn niet dun, maar lijken wel een goed vormgegeven kast te hebben.
SBGE283 heb ik laatst omgehad bij de Seiko boutique in Amsterdam. Wel een tof horloge maar het deed mij eerlijk gezegd wat minder dan ik had verwacht. Maar dat was puur esthetisch.
Draagcomfort was volgens mij wel prima. Ik kan me niet meer herinneren dat mij opviel dat het heel dik of zwaar droeg ofzo.
Dat is mooi. Hij is 14mm dik en ik denk dat dat het enige struikelblok kan zijn.
Ja, precies.
Hoogte en dikte zie ik wel als dezelfde dimensie
Ja misschien wel. Ik denk bij dik altijd aan zo’n moddervette Seiko duiker de kast was heel mooi alleen wat hoger. Wel langs alle hoeken bekeken maar niet gepast. Wat een prachtige vitrine trouwens daar met horlogemerken. (Tensen Antwerpen)
En titanium, toch? Dat helpt ook altijd erg bij grotere horloges.
back to iwate
Prachtig horloge! Flinke tijd geleden gepast en ik weet nog dat om de pols heel erg mooi viel en dat het lekker op pols lag, vergeleken met wat je zou verwachten ivm de dimensies op papier.
Even een snelle foto. Hij is erg gaaf en de dikte valt alles mee. De plaat had wel wat interessanter gemogen
Eens even goed over slapen vanavond
Dus de tweede Lion is ook alweer weg? Ik vind de linker weinig gebalanceerd. Dikke gmt rand, dikke wijzers, ik zou een ander model kiezen als je een gmt wilt. Eerder een quartz.
Vind je de SBGB serie niks? Daar staan er een paar van op chrono. Of een ander type met de saffieren tachy of gmt rand?
Daarmee sla je de spijker op zijn kop. Als je ze zo naast elkaar houdt, is dat goed zichtbaar.
Ook blijf ik er bij, net ook weer bevestigd, dat de afwerking van de huidige modellen minder is dan pakweg 7 jaar geleden. De markers glimmen minder, hebben minder scherpe hoeken en van de wijzers valt hetzelfde te zeggen.
Ik denk dat ik er niet over hoef te slapen. Het wordt geen SBGE283…
Bedoel je SBGC?
Bedoel je dan bij alle evolution 9 modellen? Of ook bij “nieuwe” geproduceerde oudere modellen?
Bij de nieuwere oude modellen (SBGx2xx) is het mij niet opgevallen, maar bij andere nieuwe modellen wel. Ook buiten de Evo9 lijn
Nee SBGB. Je ziet ze weinig, maar ik vind ze wel wat hebben. Lekker asymmetrisch. Al vind ik een chrono veel minder handig dan een duiker:
Oh dat zijn die modellen! Nee, dat vind ik niets eigenlijk.
De SBGY’s glimmen alleszins zoals het hoort
Wat de E9 collectie betreft, het zijn dan ook behoorlijk gebrushte modellen, de markers gaan wat mee met de kast en wijzers. We zouden eens een SLGW003 onder de loupe moeten nemen
Ze zijn wat vreemd. Maar wel met normale chrono pushers ipv die gebruikelijke enorme GS pushers.