Eindelijk die GMT wijzer eens gebruiken zoals die is bedoeld! ![]()
Is er ergens een overzicht te vinden van alle 9F quarts series?
Je hebt de SBGP, de SBGX, SBGW? Stainless steel, titanium en nog vele andere…
Wat zijn de verschillen precies. Zie soms door de bomen het bos niet bij GS.![]()
Vandaag deze gepast, volgens mij de SBGW? Titanium

Sbgw is altijd een mechanische handopwinder toch? Geen quartz. Net als dat een sbga altijd een spring drive is. Etc.
Zo nu en dan kijk ik toch een beetje mee naar al het moois in dit topic. Na de vele lovende recensies die ik online tegenkwam had ik verwacht de sbgm221 vaak te zien. Toch is dit niet zo. Why?
er zijn GS’en die nog meer lovende woorden krijgen misschien? ![]()
Ik bedoelde inderdaad de SBGN. Inmiddels al wat wijzer geworden. Maakt de keuze niet makkelijker.
Is deze titanium? Ik wist niet dat ze deze blauwe in het titanium hadden.
Jep dit was de SBGV233.
Gewoon woow!
De SBGV serie is discontinued 40mm. Die waren er ook in 44GS vorm, en in de vorm van de SBGV245 kasten. Uurwerk was de 9F82, dus full size met quickset datum.
De SBGX serie is 37mm instap. Deze hebben het kleinere 9F62 uurwerk met quickset datum.
De SBGP is de nieuwe 40mm, dus de opvolger van de SBGV serie. Deze zijn voorzien van het nieuwere 9F85 uurwerk. Dat heeft geen quickset datum maar een onafhankelijk verstelbare uurwijzer.
SBGN zijn allemaal quartz GMT horloges met een 39 of 40mm kast.
SBGW zijn mechanische handwinders met het 9S64 uurwerk, gangreserve van 72 uur, 4Hz, strakker dan COSC. dat zijn overwegend 37mm elegance kasten of 36,5mm 44GS kasten uit de Heritage lijn.
Weer wat geleerd. ![]()