Laat je Grand Seiko zien X

We zijn gewoon erg discreet gebleven. Maar mooi dat je 'm eens toont zo, dit is de absolute bom. Ik zou een foto van het uurwerk geen straf vinden, als ik de hele hand even mag nemen. :+1: :slight_smile:

3 likes

Morgen dan eentje van het uurwerk. Nu dan nog eentje van de eenvoud. Maar wel waardoor dit horloge me erg aantrok. De vorm van de kast. Van onderen net iets kleiner van diameter dan boven. Een hele lichte naar binnen lopende kast. Met een lichte bolling. Niets is erg bol, niets is kaarsrecht. Het is allemaal eenvoudig, maar heel precies bedacht.

27 likes

Prachtig in zijn eenvoud! En een ultiem stuk voor een doorwinterde GS fan :ok_hand::blush:

1 like

In een woord geweldig!

Niks aan toe te voegen.

2 likes

:heart_eyes:

2 likes

prachtig amusicar!

1 like

Ik heb jullie advies nodig!!!
Dit zal wel een “domme vraag” zijn en vast al vaker besproken…

Als je moet kiezen tussen een Spring Drive (evt. U.F.A) of een Hi-Beat 36000. Wat is de beste keuze…?

Het gaat er niet om dat het horloge waardevast blijft ofzo. Ik koop een horloge voor mijzelf en niet als investering :blush:

Alvast bedankt voor jullie reactie(s).

1 like

UFA.

The Best.

1 like

Als ik high beat wil ga ik naar Zenith, bij GS zou ik voor spring drive gaan (wel met de PR op de achterkant).

1 like

Ik heb er diverse artikels over gelezen, maar wat een fantastische horloge!!! Helaas buiten mijn budget :sweat_smile:. Maar ik begrijp heel goed dat je deze hebt gekocht!!!

Bedankt voor het delen :blush:

2 likes

@Rex11 @YY77 bedankt voor jullie reactie.

Dit is mijn favoriet qua kleur wijzerplaat

11 likes

Hands On With Grand Seiko’s Most Accurate Mechanical Watches, SLGB001 and SLGB003

3 likes

En…

De allernieuwste

First Look: Steel and Purple Dial for the Grand Seiko Spring Drive UFA Ice Forest SLGB005

6 likes

Niet normaal lekker! :heart_eyes:

2 likes

Dat is nou nog eens klasse, ik ben een sucker voor goudkleur dus ik hoop dat je deel 2 en 3 van de eichi ook haalt zodat ik die fotos ook mag bewonderen.

6 likes

De kans dat ik deze in het wild aantref is wel zeer klein.

1 like

Zoals je had kunnen verwachten is er geen beste keuze tussen high beat of spring drive. Tenminste, de keuze is voor iedereen anders.

Sommige mensen hebben meer met een escapement uurwerk. Ikzelf ben gebiologeerd door de baron von munchhausen werking van spring drive. Een mechanisme dat zichzelf reguleert adhv een quartz referentie. En de energie die het nodig heeft voor de regulering, wekt het zelf op. En is dezelfde energie die gereguleerd wordt met een electromagnetische rem van spoelen. Een cirkel van energie. En dan ook nog zo nauwkeurig en die vloeiende secondewijzer.

Maar als je niks van electronica in je horloge wilt, en hem regelmatig aan je oor zet om het tikketikketikketikke te willen horen, dan moet je traditioneel mechanisch gaan.

Of je kunt het hele Grand Seiko verhaal tot je nemen en bepalen of je liever een horloge van de ene of de andere divisie wilt. Of uit de bergen in Noord-Japan, of die uit midden.

Of als je een Iwate wijzerplaat wilt, dan moet je wel een high beat nemen, want door de ligging van de twee fabrieken is er nooit een Iwate spring drive. De Iwate berg hoort bij de mechanische noordelijke tak van Grand Seiko.

Dus ja, er is niet één beste keuze. Wel individueel, en voor mij is dat spring drive, maar niet voor iedereen.

15 likes

32 likes

Die ziet er zo wel heel mooi uit!

2 likes

mooi verwoord! voor mij is Spring Drive ook een mooie toevoeging aan een Grand Seiko :+1:

6 likes