Laat je Grand Seiko zien X

Omdat het zo’n unicum is in de horlogewereld, wou ik absoluut een Spring Drive. Grote fan van de technologie, en van die ‘Zen’ secondewijzer. :pray::grinning:

Neemt niet weg dat ik geen high beat kan appreciëren, maar daar is GS niet uniek in.

27 likes

Dit is een mooi plaatje dat de drie componenten van spring drive mooi weergeeft:

• de mechanische veer en de directe verbinding tussen de veer en de wijzers aan de linkerkant
  • de electromagnetische rem en energieopwek voor het IC, met spoelen rechtsonder
  • de regulering die het tempo vergelijkt met een referentie kwartskristal rechtsboven

13 likes

Absoluut!!!

Ik ben blij dat ik de vraagd gesteld. Super goede informatie van @amusicar , dan k daarvoor🙏🏻

2 likes

Lekker omschreven, vol met fouten :sweat_smile:

• gesteld heb…
  • bedankt
1 like

Thnx :slightly_smiling_face:

Idem!

21 likes

Maar GS krijgt er toch een hogere PR uit (80 uur vs 60) en maakt al high beat uurwerken sinds de jaren 60, dus ik vind dat ze op hetzelfde niveau staan, zoniet hoger :blush:

Mijn advies? Kijk eerst welk horloge je het mooiste vindt. Twijfel je echt tussen een hi beat en een Spring Drive, dan zou ik voor die laatste gaan. De uurwerken lopen preciezer en zijn toch wat robuuster ook, ideaal voor een dagelijks horloge. UFA is een leuk verhaal, maar ik zou er enkel voor kiezen als de 37mm maat je beter ligt dan de grotere 39-40mm van de reguliere SD’s.

Nu, niets mis met een mooie hi beat natuurlijk :smiling_face_with_three_hearts:

33 likes

Daar had ik nog niets eens over na gedacht. 37 mm is echt te klein voor mij dikke kop en polsen :sweat_smile:

Dus de UFA valt af helaas.

Dan ga ik toch voor deze⤵️

15 likes

@allen

Bedankt voor de jullie reacties en adviezen!!

Ik denk er sterk over hier weer eens te komen buurten de komende tijd. Het is alweer even geleden. :slightly_smiling_face::blush:

Deze oude bekende SBGV229 (40mm quartz Ti) heb ik momenteel even in huis om over na te denken. Ben er inmiddels wel zo’n beetje uit overigens.

39 likes

welkom terug, ziet er goed uit! :+1:

1 like

Dank amigo! :beers::+1:

1 like

Prachtig met die 5-link bracelet :ok_hand:

1 like

:+1: Er zijn ook niet veel GS quartz (40mm) modellen in titanium uitgevoerd. Draagt ook erg fijn.

3 likes

De Zenith HB is in combinatie met de chrono toch echt iconisch voor het merk, de springdrive uniek voor GS vandaar mijn eerdere woorden.

1 like

Doen! :ok_hand:

Heeft @Sivari deze versie ook?

2 likes

:+1: Deze is van Simon. :wink: Hij had 'm begin vorig jaar van mij overgenomen.

3 likes

En zo is het cirkeltje weer rond :innocent:

2 likes

:laughing: :ok_hand:

1 like

Het werd tijd. :roll_eyes:

Ik ben al bijna twee maanden terug, dus ik vond het wel lang duren fratello! :smiley:

Maar mooie keuze. :sunglasses:

1 like