Goedemorgen ![]()
![]()
Mooi. Ben je m al zat? Ik wil deze ook graag weer ![]()
![]()
Je weet nooit hoe het loopt natuurlijk, maar deze bevalt boven verwachting. Erg fijn horloge.
Nog de achterkant van de Eichi, speciaal voor @Fate_Amenable_To_Change twee matige foto’s. Alhoewel er tientallen high res foto’s online te vinden zijn, gaat er natuurlijk niets boven eigen crappy ingezoomde foto’s van een forumlid ![]()
Blijft mooi die lotusbloem met de stengel en de blaadjes. En dan die feestelijke blauw-rode sprinkle van schroefjes en lagers er omheen. Prachtig.
Dit doet het toch ook allemaal geen recht. Maar goed, voor de likes!
Ik zie dit liever dan zo’n echt totaal opgepoetste render. Dit demonstreert dat dat ding zelfs in een matig belichte futfoto nog gewoon een kunstwerk is. Voor wie nu denkt, hee, is dat een typo… Nee, dat is bitter noodzakelijke taktiek.
Krijg je van mij een “like”. Zie het nu pas. Bedankt. ![]()
Deze wijzerplaat heeft zoveel gezichten! De markers glinsteren je tegemoet! De kleur gaat van beige, naar zilverachtig naar wit. De afwerking van de markers is van een zeer goed niveau gezien de leeftijd.
Blijvertje!
Leuke video ja. Zeker de conclusie vanaf 12m30 kan ik me in vinden: ‘the ultimate in the know grailwatch from Japan’.
Op deze screenshot van de video zie je mooi de ‘glow’ van de handgeverfde indices en logo op het porcelein. Heel scherp, maar door de doorzichtigheid van het porcelein vloeit het blauw als het ware een beetje door, waardoor een zacht gevoel ontstaat. Dat is voor mij zelf heel moeilijk vast te leggen met een iphone, maar hier zie je het duidelijk.
Exactly. Pure horloge-p*rno
Schitterend! Maat en lug2lug?
Dank.
Voor onderstaande info heb ik een oude advertentie van @royke74 gebruikt:
En wat er staat klopt helemaal👌🏻
Een laatste bericht over de Eichi. Hij is ook verschrikkelijk nauwkeurig. Ik weet niet of de Micro Artist Studio voor haar uurwerken de beschikking heeft over nog betere kwartskristallen dan standaard Grand Seiko? Maar een afwijking van -1 seconde per maand is nog ruim beter dan de nieuwe UFA standaard van de speciale Grand Seiko lijn. Die is meen ik gespecced op ±20sec per jaar. Van de UFA zeggen ze: ‘making it the the worlds most accurate mainspring powered watch today. Daar is dus niks nieuws aan. Dat haalt deze Eichi gemakkelijk.
Een laatste plaatje ![]()
Dat is wel weer een slim gekozen term…
Weet iemand hier of dit normaal is?
Gisteren wilde ik de accuratesse van m’n 9F quartz checken en liep die ca. 1 seconde achter, een half uur later leek die een seconde voor te lopen en nu lijkt die alweer perfect op tijd te lopen?
Is die dan bezig met corrigeren voor temperatuurverschillen?
Gek eigenlijk, voorheen altijd mechanische horloges gedragen en gisteren was ik half gepikeerd dat die een seconde afwijkt na ongeveer een maand dragen… ![]()