Ben persoonlijk fan van de HAQ’en. Heb daarom interesse in de Twin Quartz van Tudor13 die te koop wordt aangeboden, maar kan hem als nieuw lid nog niet zelf contacteren. Mocht een moderator of Tudor13 me zelf willen contacteren, dan zou dat fijn zijn natuurlijk.
Deze Grand Seiko overtreft alle vormen van montage, wat mij betreft. Prachtige wijzerplaat met boeiende dynamiek. Kan maar beter deze SLGA025 niet in het echt tegenkomen. Hoewel dat datumveld wat ontnuchterend werkt. Net als het prijskaartje…
Normaliter zou ik zeggen de spring drive. Maar een donkerblauwe iwate wijzerplaat krijg je nu eenmaal niet met een spring drive. En ik vind die donkerblauwe iwate toch wel een stuk mooier dan de groene. Dus hi beat it is.
Dat was exact mijn gedachte bij het uitbrengen van mijn stem. Hoewel de wijzerplaat van de SLGS025 werkelijk waanzinnig is in mijn eigen ogen, brengt een hi-beat op een andere manier iets verfrissends in de collectie. Neemt niet weg dat wegsmelten bij de aanblik van de vloeiende secondewijzer op twee horloges bepaald geen straf zou zijn…
Oef, ondanks al het geweld wat Grand Seiko de laatste tijd op ons loslaat vind ik dit tot nu toe de mooiste twee van dit jaar - en dan met name de stalen SLGW005. Perfecte afmetingen (38,8mm diameter, 43,7mm lug-to-lug, ~centimeter hoog) gevat in een 45GS kast met een high-beat 9SA4 als tikkend hart. Klassieke schoonheid, discrete elegantie Me like.