Laat je Grand Seiko zien X

Echt een geweldige set. En wat goed dat ze er weer gewoon SEIKO op gezet hebben.

2 likes

Geen van de twee. De wijzer in de vorm van een grafkist kan me niet bekoren.

1 like

:point_up_2:

2 likes

:sweat_smile:. Een beetje ongelukkig inderdaad. Ik ben zelf ook groot fan van de haarscherpe wijzers. Gelukkig zijn ze daar bij veel modellen niet van afgestapt. Om die reden neig ik steeds meer naar de elegance lijn. Al mis ik de snowflake nog wel eens.

Tja,

Als de spring drive het mooist is, waarom zou je in godsnaam een high beat nemen?

Wat is er verfrissend aan een technisch inferieur uurwerk wat gevoeliger is voor schokken, wat minder accuraat is, en wat bovendien meer onderhoud nodig gaat hebben omdat het op botsingen loopt?

Als de secondewijzer dan ook nog eens minder vloeiend loopt, en als de high beat dan ook nog eens anderhalve millimeter dikker niet zijn… Ik vind een automaat van 37x13,3mm dikte broddelwerk (voor de nieuwe, niet de high beat waar @illewoare naar kijkt)

Daar staat tegenover dat de spring drive de lompe uurwijzer en een afgrijselijke 12 uur indice heeft, en een onaangenaam lompe 22mm band. Ik ben dus absoluut geen klant voor de nieuwe high beat in ijsblauw, maar hoe mooi ik de wijzerplaat ook vind zou ik de SD ook nooit kopen.

Als ik de keuze moest maken die @illewoare suggereert zou ik uit armoede de nieuwe SD kiezen, want dat heeft tenminste een fatsoenlijk uurwerk en een mooiere wijzerplaat, maar in werkelijkheid zou hij in de kist stof liggen te happen omdat de Santos eleganter is.

Hee, leuk gezien. Ik dacht star destroyer.

4 likes

:joy:

De Evolution 9 bakbeesten gaan je nooit weten te overtuigen vrees ik. Maar ze dragen wel stukken comfortabeler dan die oudere dikke hi beats, daar begin ik ook niet meer aan. Geef mij dan veel liever nog maar eens de SBGA415 :slight_smile:

1 like

Laten we zeggen “niet helemaal on par”, om @fedaia te quoten en de volhardendheid bij het gebruik van de terminologie te eren.

Ik prijs mezelf gelukkig met een Spring Drive en alle tijd en ruimte om te orienteren op een vervolg. Momenteel heel tevreden met hetgeen in de twee kistjes ligt. En ja, ik weet dat die tevredenheid een houdbaarheidsdatum heeft. De high-end SD vs. sloppy :stuck_out_tongue_winking_eye: hi-beat battle krijgt later een vervolg.

1 like

Inderdaad schitterend! En met een up to date uurwerk. Heerlijk stuk voor de verzamelaar :blush:

1 like

Ik moet zeggen dat ik het alleen mooi vind op een horloge als dit - waar het ‘historisch min of meer verantwoord’ is. Moderne dubbellogo modellen (tot 2017) vind ik minder begerenswaardig hoewel de balans op de wijzerplaat wat meer vulling op de onderste helft kan gebruiken als er geen Spring Drive ruitenwisser zit.

Zoals een moonphase :wink:

Of iets als dit:

7 likes

precies dit! maar ieder het zijne…

Allez, het zijn geen slouches, vote way het is.

Yup. Eensch. Ik vergeef het ze zelfs dat het dubbel logo is, zo goed zijn ze.

Ja, zodra ze ze in 38mm met een 20mm bandaanzet, iets discretere 12 uurs indicatie en strak setje wijzers doen ben ik koopman.

Uurwerken zijn beter, horloges zijn dunner, ik vind het mooi.

3 likes

Look no further… helaas geen stalen band en geen automaat ivm de grotere E9’s, er valt dus altijd wat te wensen :zipper_mouth_face:

36 likes

53 likes

Ondertussen in Zeewolde

39 likes

31 likes

Erg gaaf, heb je hier meer foto’s of info over? Ben zelf naar een no-date champagne achtige dial op zoek🙃

1 like

Deze blijft erg mooi. Is de kleur van de wijzer plaat nu precies dezelfde als die van de sbgw283?

1 like

Dank je wel! Foto’s genoeg :grin:

Het is de SBGW005 uit 2003. De dial is eggshell white. Handwinder (9S54) op de originele BoR band.

29 likes

Dank je wel Peter!

Nope. Het is dezelfde kleur als de SGBW231.
Door lichtval elke keer anders. Zo lekker.

Oeps! Die bedoelde ik dus! Dus enige verschil is dubbel logo en de blauwe seconden wijzer?

1 like