En natuurlijk het uurwerk en de BoR. De SBGW231 werd niet op staal geleverd. De BoR is los te bestellen maar niet goedkoop. Wel, en wat mij betreft, de beste BoR verkrijgbaar.
Eindelijk heb ik mijn geboortejaar horloge, de SBGS003, terug van Jan Ubels. Hij zegt wel 20 ponzen versleten te hebben om de pinnen eruit te krijgen maar het is gelukt.
Pakking en stift zijn ook vernieuwd.
Hij leek ietsjes voor te lopen, dus dit ga ik even in de gaten houden. Nu lekker om de pols ermee!
Fantastisch, gefeliciteerd!
Prachtig horloge, schitterende foto’s
Prachtig. Ik heb ze ook gehad evenals een aantal andere pareltjes. Nu toch wel spijt dat ik ze weg heb gedaan .
Dank u dank u
Prachtig horloge De BoR en de eggshell dial geven wat mij betreft zoveel sjeu dat ik 'm het dubbele logo vergeef
Dank je wel!
Grappig is dat ik het dubbele logo juist op dit model erg kan waarderen
Hetzelfde geldt voor mij, maar dan wel weer in combinatie met no-date!
Zoiets als onderstaand dus, waar ik stiekem hard naar op zoek ben, alleen dan net een maatje groter (dus 36-38 mm circa)… ik vond en vind hem prachtig, maar twijfelde te veel over de maat, in 37mm zou ik hem direct terugkopen voor het dubbele geld!
Door al het Grand Seiko geweld van de laatste dagen geïnspireerd geraakt om zelf ook weer eens een dagje te gaan Grand Seikoën.
Weet jij toevallig ook of de sbgw001 ook dezelfde kleur wijzerplaat heeft?
Ik heb deze twee referenties nog nooit naast elkaar in mijn handen gehad. De kleur van de wijzerplaat lijkt anders te zijn, ik baseer me dan op onderstaande informatie:
Op datzelfde forum zegt iemand anders overigens dat de wijzerplaten dezelfde kleur hebben. Op basis van (internet)foto’s ben ik eerder geneigd te zeggen dat dat niet zo is, en dat de 001 wat meer wit/zilver en de 005 juist wat ‘creamier’ is.
Ha, blijft altijd lastig als je ze niet naast elkaar kan zien. Foto’s geven vaak een vertekenend beeld. Ik had gehoopt dat jij ze misschien wel naast elkaar had gezien.
Bedankt!
wil ik ook!
Grand Seiko op NATO doet me denken aan de vaak gebezigde oneliner:
“Frankrijk is een prachtig land, jammer van al die Fransen!”
Persoonlijk vind ik Frankrijk een prachtig land en met Fransozen kan ik prima omgaan. NATO’s op een Grand Seiko daarentegen: prachtig horloge, jammer van de NATO