Laat je Grand Seiko zien X

Dankje, ja zowizo de 355 dan maarja ik kan niet in jou beurs kijken. Afijn ik denk dat je zowizo niet fout kan gaan met beide.

Hmm ja dan kan die misschien wel eens klein aan gaan voelen. Het beste idee is dan gewoon wat Rik zegt passen en voelen wat je het prettigst vindt.

Dankje :hugs: scheelt natuurlijk wel iets 16.5 bij mij of 17.5 bij jou. Passen maar zie dat je dat van plan bent :+1:

1 like

Geen probleem. Ik draag zowel de 37mm SBGX265 als de SBGW231, en zelfs voor mijn 18,5cm pols is het een veel beter formaat dan de 40mm varianten. Erg fijn, en best aanwezig.

Ik begon mijn carrière met 44mm Citizen Promaster fliegers, gleed via SKX00x en Squale af naar 42, kwam toen in de 40mm GS terecht, en ben vanaf dat vertrekpunt gepromoveerd naar kleiner. Eén reden voor de verkleining was mijn Nomos die ik al vrij vroeg aangeschaft had. Dit zijn de 36mm horloges in mijn verzameling:

Zelfs die dragen erg fijn en zijn best aanwezig, mede dankzij de all dial ontwerpen ook.

Ook ik vond de SARB033 ooit te klein. Nu moet ik er wel bij zeggen dat de SARB in mijn beleving een wat aanweziger kast en bezel had, mede ook door het gelaagde vlak bovenop de lugs en zo. Dat was optisch meer een tonnetje dan dan de SBGX26x, die 1,5mm platter is en bovendien een eenvoudiger lugvorm heeft:

Nee, de SARB was 38mm. Maar hoger. De SBGX oogt wat groter, maar is het niet.

Noordoostpolder hier. Waar zit je in Friesland? Enfin, stuur maar PB als je wilt passen, ik heb ook nog wel een 40mm ter vergelijk:

En 38,5, die mij eigenlijk iets te groot draagt:

20 likes

Helpt wel die verhouding tot een plank of een vloerkleed idd :joy:

2 likes

Foto’s om de pols zeggen vanwege vertekening ook niets hoor. Geven eerder een verkeerd idee.

3 likes

Zodra je de moeite neemt om inhoudelijk te reageren op zo’n manier dat het voor de vraagsteller allemaal plots duidelijk wordt mag je gaan wat mij betreft kritiek gaan uiten op diegenen die de vraagsteller wel proberen te helpen.

Je moet het me vergeven. Ik heb nog geen koffie gehad, dan ga ik nog niet zo goed op snarky bullshit. Dat komt later op de dag pas.

2 likes

Nieuw lid in dit topic :metal:

50 likes

Spring Drive, meer GS wordt het niet :+1:

1 like

Geweldige keuze. Gefeliciteerd!

1 like

Wauw! Prachtige Grand Seiko

1 like

Heel mooi. Geniet er van.

Nog steeds… Liefde op het eerste gezicht!

26 likes

Gefeliciteerd, heel mooi!

1 like

Schitterend leesvoer en plaatjes voor het weekend:

4 likes

23 likes

Mooi stuk zeg, nog meer bewondering voor dit merk😍

2 likes

Wat een geweldig horloge. Ik vind vooral het geluid betoverend, maar dit beeld is ook prachtig:

Het is wel een heel gedetailleerd artikel. Ook al weet ik vrijwel alles al, is het toch leuk om te lezen. Dit wordt een linkje om te bewaren. Ik zou nog wel eens naar de micro artist studio willen :slight_smile:

Deze blijft ook prachtig vormgegeven, maar is te groot, vandaar dat ik mijn SBGA103 veel draag, een beetje een 40mm versie van deze kast:

12 likes

Wat is de referentie van deze, is die groter dan 40mm?

Dit is deze, de SBGD201. 43mm diameter, maar vooral bijna 52mm lug2lug:

1 like

Ik dacht ‘oh, die is mooi. Misschien iets om eens voor te gaan kijken’, toen zag ik de prijs… :expressionless:

2 likes

Auw :disappointed_relieved: inderdaad.

1 like