Laat je Grand Seiko zien X

Eigenlijk wel mooi, geeft sportief karakter. Had wel voorkeur gehad voor gepolijste middenstukjes (buitenste deeltjes van de middenschakel). De 22/20mm stoort me niet.

2 likes

20 likes
2 likes

Dit interview heb ik gisteren ook gelezen op Hodinkee. Kennelijk zijn ze bezig met een betere bracelet en sluiting met micro adjust maar concreet is er dus nog niets. De focus zou er ook niet echt liggen, zo begrijp ik.

Ik moet zelf zeggen dat ik de bracelets en sluiting ook niet zo slecht vind als er weleens wordt geroepen. Dat valt reuze mee. Natuurlijk zijn er wel verbeterpunten en zijn er ook concurrenten in het zelfde segment die het wel beter doen. Ik ben benieuwd waar ze uiteindelijk mee komen.

3 likes

En slechter. :slight_smile: Noem de bracelet een soort comfortabele middenmoter.

Het punt van de beter bij de kast passende end-links onderschrijf ik dan wel weer.

1 like

Ik ben het hier helemaal mee eens. Terwijl ik argwanend was toen ik mijn GS kocht. Te meer omdat ik bij andere horloges de microverstelling (on-the-fly) altijd erg waardeerde en veel gebruikte. Ik denk dat het meevallen is toe te schrijven aan enerzijds de compacte, kleine sluiting en anderzijds de gefacetteerde randen aan de vouwsluiting die er voor zorgen dat hij niet in de dunne huid van je pols snijdt. Ik snap ook niet dat je die bewerking niet of nauwelijks bij andere sluitingen terugziet.

image

9 likes

Lastige keuzes :sweat_smile::sweat_smile: 37mm versus 40mm

15 likes

Maar ook, wel of geen dopje…? :wink:

En wellicht 9f62 vs 9f85 uurwerk?

Hahah, dopje is zeer belangrijk. 37mm oogt klein in mijn hoofd, maar als ik de foto’s terug kijk kan het prima. Verder oogt de kast van de 40mm wat breder, waardoor de dial wat kleiner lijkt.

Denk dat je ze allebei prima kan hebben qua maat op je pols.
Kwestie van voorkeur denk ik. Ik vind ze beide goed staan!

1 like

Voor dit type horloge zou ik altijd voor de 37 gaan. Hij draagt een stukje compacter, wat na lang dragen echt fijner voelt. En de leesbaarheid is even goed… het gebrek aan een dopje moet je er wel bijnemen :wink: . Maar het is echt een kwestie van smaak, je kan eigenlijk niet missen met beide :+1:

3 likes

Maat is aan jou inderdaad, maar in ieder geval verkocht aan GS denk ik? 2 beauty’s!

1 like

Ja, ik denk dat het maar een van deze 2 moet worden. Schitterende mooie diepe zwarte wijzerplaat en de gepolijste indexen schitteren je tegemoet haha. Even een bakke koffie en maar keuze maken.

3 likes

Succes @Swashy :+1:

1 like

Ben nu ook 39mm gewend en dan is 37mm wel klein hoor. Weet niet of ik daar gelukkig van ga worden :wink:

1 like

Oke snel mijn mening dan. Ik zou voor de 40mm gezien je posts. En dat zeg ik als 37mm eigenaar.

40mm GS draagt uitermate fijn. Ik zou niet kleiner willen :ok_hand:

:point_up_2: Maat lijkt goed voor je pols, voor zover dat van een foto is te beoordelen.

Eigenlijk kan die 40mm altijd, behalve pakweg onder 15cm polsomtrek. En de 37 kan ook altijd, behalve vanaf 19cm wordt het misschien wat klein. En dan nog blijft het smaak :blush:

Ik heb beide gehad en vond beide mooi. Als ik zou herkiezen neem ik de 37… 17cm polsomtrek hier ter info. Maar de meerderheid zit in het 40mm kamp zie ik :smiley:

2 likes

De 37! Met een leren band heb je een dress watch ipv een sporty. Met 40 mm lukt dat niet zo. Dus met 37 mm koop je 2 horloges in 1 klap. En koop hem via C24 uit Japan, nieuwer-niet bepoteld en honderden euro’s goedkoper