Laat je Grand Seiko zien X

Weer één van achthonderd. Langzaam gaan we richting een half procent van de wereldwijde populatie die in bezit is van HF’ers :smile: Waarom laat 'ie nog even op zich wachten?

Op basis van de foto vind ik 37mm (SBGX261?) het best staan op deze pols. Maar moet zeggen dat mijn kleinste GS 39mm is en ik telkens niet voor een 37mm variant ga omdat tussen mijn oren ook zit dat 37mm klein zou zijn om mijn ~17,5cm pols.

Fulmineren op internet is voor de gemiddelde simpele ziel een stuk vermakelijker en makkelijker dan complimenten geven. Ik begrijp ook niet wat mensen tegen hebben op de GS bracelet - hoewel die van de duikers (met de ratchet-extension) wel érg substantieel is. Met een half-link is het altijd goed passend te krijgen tenzij je OCD’achtige klachten hebt :wink: :slightly_smiling_face:

1 like

Dit.

1 like

Die van de SBGX261 zijn ook bewerkt.

3 likes

Omdat de bezel niet voldeed aan de GS standaard. Te los/veel speling. Dus zoals altijd TOP-Service Jaap/Ten2Two: Naar GS Service Center … “Wat in het vat zit verzuurt niet zal ik maar zeggen”

2 likes

De 37 is in mijn ogen veel mooier in verhouding. Daarnaast ook een stuk dressier in een ietwat kleinere afmeting!

Mijn eerste stap in de GS wereld gezet.

24 likes

Het is de 40mm geworden! :grin: Zal vandaag of morgen even een NA schrijven met foto’s

11 likes

Hoi allemaal, ik wilde er geen apart topic van maken dus vandaar dat ik de vraag hier stel. Ik wil een kwalitatief goed horloge voor dagelijks gebruik op kantoor. In m’n zoektocht ben ik GS sbgm 221 uitgekomen. Ik ben niet direct in de gelegenheid dit horloge te passen in een boetiek dus voordat ik dat ga doen hoop ik dat iemand mij (uit ervaring) kan vertellen of de sbgm 221 geschikt is voor zakelijk gebruik. Ik vraag dit omdat ik bang ben dat hij teveel glimt en een slag te groot is om discreet te zijn. Paar plaatjes van internet ter illustratie.

19 likes

Ik zou 'm gewoon kunnen dragen op kantoor.

Gefeliciteerd! Mooie 2 piece met de Tag Heuer?

Hij glimt meer en valt meer op dan een Citizen van 100 euro. Ook is het geen klein horloge. Het is echt aan jezelf om dit te beoordelen. Ik gebruik bijna hetzelfde horloge (SBGA293) gewoon op kantoor, en ik vind het prima om 'm daar te dragen.

4 likes

Ik zeg 40 :slightly_smiling_face:

1 like

Nice👌

1 like

Niks mis met een beetje glimmen op kantoor!

20 likes

Als je discreet wilt zijn op kantoor koop je beter een 114270 Explorer of iets dergelijks. GS is bling, weliswaar ingetogen, stijlvol en onder de noemer zaratsu maar toch: bling. Ik draag mijn GS’en regelmatig naar kantoor en heb er nog nooit iets in negatieve zin over gehoord. Hemdsmouw eroverheen en niemand die het opvalt. En als in een van God verlaten land (zoals veelal in - maar niet gelimiteerd tot - het Midden-Oosten) één of andere CEO vindt dat 'ie het wedstrijdje pikmeten dreigt te verliezen kom je er altijd mee weg door te zeggen dat het “maar een Seiko is” :wink: :slightly_smiling_face:

Voor wat betreft de maat/wrist presence: daar kan alleen jij over oordelen.

27 likes

41 likes

Heb nog een pressage en een sharp edged, maar de sharp edged gaat weg. Die vind ik niet lekker dragen.

1 like

Glimmen zal ie zeker, maar ik vind het wel stijlvol. Hij is wat aan de dikke kant, maar qua diameter is het absoluut geen groot horloge. Als je nog subtieler wil, is de sbgw321 de beste kandidaat. Ze hebben allemaal een matte wijzerplaat, dus dat scheelt ook wel in glimmen. Ik heb beide gehad en als ik mag kiezen ga ik voor de GMT. Een iets interessantere wijzerplaat :blush:

Vs

In het zonnetje :sunglasses:

26 likes

Een GS is in mijn optiek het ultieme kwaliteitshorloge waar je niemand mee voor de borst zult stuiten. Het zal uitsluitend door een kenner herkend worden, is nu ook weer niet mega kostbaar en bij een evt opmerking kun je, zoals hierboven reeds geschreven, zeggen dat het ‘een Seiko’ is.

39mm is in mijn optiek voor niemand een aanstootgevende maat.

Ik heb oa de niet GMT versie van het horloge dat jij overweegt.

3 likes

Gefeliciteerd
Zoals hierboven vermeld beide heel mooi en kwestie van persoonlijke voorkeur. In ieder geval mooooi