Laat je Grand Seiko zien X

Je vergeet de ‘the first’ serie. Die zijn stijlvoller vind ik dan de wat bolle elegance serie horloges zoals ook de sbgw231. Zie dit artikel over de in 2017 gelanceerde limiteds, er zijn ook nog huidige types, maar daar weet ik zo de typenummers niet van:

Mijn SBGW252:

20 likes

Die zijn inderdaad ook prachtig en subtiel!

Alleen zijn ze wel een stuk prijziger dan de sbgm, dus daarmee wilde ik ze niet voorstellen. Een sbgy007 / 013 is ook een goeie kandidaat, maar dan zitten we nog hoger qua prijs :sweat_smile:

1 like

Even wennen, misschien toch nog een schakeltje ertussen, maar het is genot om naar te kijken!

29 likes

Die foto met het zonlicht is echt nice :ok_hand:

1 like

Ohoh, extra half linkje ertussen gezet maar nu te groot. Half linkje eruit en net te klein. Had ie maar…

Iemand hier vaker tegenaan gelopen? En een oplossing gevonden?

21 likes

Gaan we weer :innocent:

Zo werkt het niet met grand seiko banden @Swashy

Als je alleen hele schakels in je band hebt:

• wil je groter dan 1 hele vervangen door 2 tweederde schakels

Als je 1 of 2 tweederde schakels in je band hebt:

• wil je groter vervang dan een tweederde door een hele

Oplopende lengtes

• 1 tweederde
  • 1 hele
  • 2 tweederde
  • 1 tweederde en een hele
  • 2 hele

Zo vergroot of verklein je je band per 1/3e van de lengte van een schakel. Dit moet voor iedereen een perfecte passing opleveren.

6 likes

Ik heb liever eerst ‘paniek’ en dan even zoeken. :laughing::laughing:

Bedankt voor de duidelijke uitleg! Via google had ik ook zo’n schema gevonden. Nu op zoek naar een extra half link. :see_no_evil:

1 like

Er horen er twee vij elke GS te zitten. Heb jij er maar eentje?

1 like

Ja, nog even gecheckt maar ik heb er maar 1. Kan ik dat ergens terug vinden dat er 2 bijhoren?

Kreeg vandaag mijn GS terug van de GS AD na een servicebeurt.
Wat vinden jullie daar nu van?

1 like

Efficiente verpakking?

En ik moet aanvullen: een schakel aan de 6 uur kant geeft meer ruimte dan een schakel aan de 12 uur kant. Die laatste zit boven de sluiting, die wat meer in de pols drukt.

Dus als het net te nipt is, maar eentje groter is teveel, kan je altijd een schakel van 12 naar 6 doen en omgekeerd voor als het net wat te wijd is.

Ik probeer de sluiting ook altijd wat meer naar de 6-uurskant te brengen, dat geeft wat stabiliteit omdat de sluiting verder onder de band doorloopt naar de 12-uurskant.

3 likes

Fijn dat je horloge weer terug is?

2 likes

Nou, dat vind ik inderdaad behoorlijk slordig zo. Ik heb laatst een batterij laten verwisselen bij GS boutique, maar daar kwam mijn GS weer tevoorschijn vanuit een stevige horloge doos met kussentjes etc. Dat was duidelijk wel een betere ervaring denk ik.

Elke nieuwe Grand Seiko heeft standaard twee tweederde schakels in/bij de volledige band zitten. Anders kun je niet alle combinaties maken. Als er maar eentje bij zat, dan is de set niet helemaal compleet.

Alleen als er een verstelbare sluiting op zit, zoals bij de duikers, dan zitten er geen tweederde schakels in de set.

2 likes

Triest…

Zeker, de aangeven servicetijd was 6-10 weken.

Fijn dat het na 4 weken alweer terug is, maar toen ik buiten weer stond met mijn GS in een plastic zakje, had ik toch wat dubbele gevoelens.

Misschien ben ik wat verwend, maar van een GS verwacht ik toch op z’n minst een fatsoenlijk stukje service op dit vlak.

Ik heb dat zo nog niet meegemaakt. Volgende keer zal ik zelf wel een soort van pouch meenemen.

3 likes

Bedankt voor de info! Ik ga er maandag achteraan bellen.

1 like

Als ik de tekst niet had gelezen zou ik zeggen dat er een Ali hommage was binnen gekomen.