Laat je Grand Seiko zien X

Heerlijk horloge!

36 likes

Blijkbaar niet inderdaad. Maar ik had toch wel meer interesse via Chrono verwacht dan ik heb gekregen. Vind maar eens een goedkopere. Vind er maar eens eentje in de EU. Vind er maar eens eentje in zo’n nette staat. Laat staan alle drie eigenschappen bij elkaar. Maar misschien dat mensen tweedehands goedkopere GS kopen, of dat ze nieuw kopen omdat ze toch geld genoeg hebben ofzo? Goud is bij Grand Seiko ook altijd echt fors duurder dan staal.

Dat in ieder geval. Mensen buitelen bij kans over elkaar heen als er een SBGX261 te koop komt :slightly_smiling_face:

Vergeet niet dat GS maar ~60.000 units/jaar verscheept. Rolex ~1MIO/jaar. Het is een aanname maar ik denk dat het tweedehands publiek naar rato net zo klein is. Het is een high-end product voor een select publiek - en voor velen is dát de charme. Daarnaast zou jouw uitdaging kunnen zijn dat je vist in een vijver van kopers die oor min of meer hetzelfde geld ook een gebruikte Lange 1815/Saxonia of Patek Calatrava kunnen kopen. En ik moet zeggen: stond ik zelf voor de keuze dan zou ik zelfs als GS-fanboy wellicht voor een Lange gaan :wink: :slightly_smiling_face:

16 likes

Vandaag de GS weer om :slightly_smiling_face:

39 likes

Dit zal de grootste drempel zijn. Een opgepimpte Seiko vs een merk met geschiedenis. Oh wacht, geschiedenis :slight_smile: Nou ja, die promopraat over de Seiko geschiedenis hoef ik hier niet te houden. Maar bij Lange is die geschiedenis niet meer dan de naam van een overgrootvader en een investeerder op zoek naar een merk:

• In the final months of the war, their workshops were caught in a bombing raid and completely destroyed. By 1948, the Lange family was expropriated, and the Soviet administration nationalized the company’s remaining property. For the next 45 years, the A. Lange and Sohne named disappeared.

• In 1989, everything changed for the remaining Lange family. The Iron Curtain collapsed and Walter Lange, Adolf Lange’s great-grandson, was finally able to return to Germany and continue his family’s tradition in the field of watchmaking. By 1990, he had re-registered the A. Lange and Sohne trademark, and just four years later, in 1994, they presented their first watches in nearly half a century.

Het gaat uiteindelijk bij dit geld toch om prestige. Heb je een afgekauwde en niet bijzonder afgewerkte Patek om de pols (voor je kinderen, niet voor jezelf), of een heruitgevonden verdwenen merk, of een staaltje Japanse verfijning? Waarmee maak je meer indruk bij je vrienden?

Bij kenners zoals hier daarentegen :slight_smile:

9 likes

Dit waren letterlijk de woorden bij de Lange AD: “Grand Seiko heeft maar één ding tegen en dat is het Seiko in de naam.”.

Voor sommigen ongetwijfeld. Lange heeft voor mij, net als GS, een hoog ‘those who know know’-gehalte. Ieder met enige interesse in horloges kent Rolex, Omega en in mindere mate de holy trinity. GS en Lange zijn beter bewaarde ‘geheimen’ voor hen die weten. En los van legacy en prijs heeft Lange net als GS aangetoond dat een ingetogen, innovatief horloge met hoogstaande afwerking (Zeitwerk bijvoorbeeld) niet uit Zwitserland hoeft te komen.

Indruk moeten maken op vrienden is voor Rolex-dragers :shushing_face: :slightly_smiling_face:

10 likes

35 likes

35 likes

Gisteren werd de Phillips Toki watch auction gehouden in Hong Kong.
Alle Seiko familie horloges zijn verkocht voor rond of (ver) boven de hoogste waardebepaling.

1 japanse uitschieter die voor 10 keer de hoogste waardebepaling van Phillips afgeklopt werd.

Altijd leuk om te volgen.

On topic: vandaag de 62GS van eind 1967 om de pols.

28 likes

39 likes

Zo, 220.000 euro voor een Eichi van de eerste generatie. Maar ja, hoe vaak komen die ook te koop? Met dat er maar 25 gemaakt zijn door de Micro Artist Studio. Beter te duur dan niet te koop, is de gedachte dan voor een gefortuneerde verzamelaar.

3 likes

Wauw :heart_eyes:

4 likes

Helemaal waar. Niet te vergeten, er zat ook een Credor Spring Drive dvd bij! :joy:

3 likes

SBGP015
Alle moderne Grand Seiko horloges kan je trouwens opsnorren op de onderstaande website :slight_smile:
Staat ook meestal nog extra waardevolle informatie bij vermeld.
https://www.plus9time.com/gsdb/#home/grand-seiko-database-details/5f389e7f9c1b7c09bb05ed80/

2 likes

Schaamteloze crosspost:

28 likes

25 likes

Die van u mag er anders ook zijn pfoeh :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

2 likes

Heel lekker! Wat is de ref?

1 like

Middag switch!
lekker turen naar de details :nerd_face:

33 likes

Lekker biertje met de GS