Laat je Grand Seiko zien X

Ok bedankt voor de info! Het prijsverschil met chrono en een verdeler is wel heel groot als er geen kortingen worden gegeven. :face_with_monocle:

In Spanje kreeg ik vrij direct een korting van ongeveer 15% aangeboden op een SBGA413 (shunbun). Toen mijn vrouw bij een setje oorbellen stond te kijken, riep de verkoper gelijk dat hij die ook wel mee wilde geven als is de GS zou kopen. Ik had toen nog niet eens gevraagd of hij iets met de prijs kon doen. Er is dus best wel wat mogelijk maar het verschilt een beetje per winkel. Bij de één zijn ze er nu eenmaal wat makkelijker mee dan bij de ander.

Ik zou gewoon vragen wat ze voor je kunnen doen. Een brutaal mens heeft de halve wereld.

1 like

ja dat scheelt op een SBGA415 bijvoorbeeld bijna €2000 …

Kan je wat chrono24 verkopers doorsturen via DM? Dan ga ik wat naar een digitale etalage kijken. :wink:

1 like

Nog een vraag voor degene die zowel een Shunbun als Taisetsu hebben gezien of gekocht. Wat is er bepalend geweest in je beslissing? Ik blijf twijfelen tussen beide en ook een Skyflake… :sweat_smile:

Ik kijk al lange tijd naar de twee modellen.
Ik ben bang dat ik ze net iets te groot vind. En met name de dikte van de caseback die onder het design en mooie lijnen van de kast uithangt.
Mocht ik kiezen geef ik de voorkeur aan de winter: warmer en zachter van kleur, en meer contrast op de wijzerplaat door de blauwe wijzer.
Lente editie: frisser en koel van kleur.

1 like

Prachtig! Gefeliciteerd met deze grootse aanwinst! Ik heb vandaag dit model ook mogen dragen. En gisteren, overigens. Een feestje om de pols. Veel plezier de Omiwatari!

2 likes

Waarvandaan verzendt hij? Vanuit België? Dat is binnen de EU (duh…), dus dan zou het ok zijn. Anders moet je er 21% BTW bij rekenen.

Dan weet je ook gelijk hoeveel marge hij op zo’n setje oorbellen maakt, en dat ze hem dus inkoop weinig kosten.

1 like

Ik heb inmiddels zes Grand Seiko’s gewoon per post van ome Solojapan besteld, voor een meer dan redelijke prijs. Een Shunbun zat er ook bij. Van de vier Grand Seiko’s die ik nu heb heb ik er eentje bij een Particuliere Portugees gekocht via C24, en de rest via ome Solo de grijze dealer.

Geen problemen gehad, en de ene keer dat ik wat van ze nodig had heeft Seiko gewoon keurig service gegeven.

Ik had de Shunbun op het oog sinds ik 'm voor het eerst in artikelen van Worn and Wound zag als US-only release, met de overige drie jaargetijden. Ooit een keer bij Kremer in Emmen eentje gepast omdat hij er eentje binnen had gekregen, tweedehands, en nooit meer losgelaten, in gedachten.

Toen ik m’n SBGA465 verkocht omdat ie wat te groot en zwaar voelde (ook erg prachtig, was die maar van titaan) kwam ik automatisch bij de Shunbun uit. Dan is dit de bubs, tegenwoordig:

De Taisetsu is niet roze. Ik vind hem absoluut niet lelijk, maar de kleur is niet m’n kop thee.

36 likes

Heel tof! Gefeliciteerd!

1 like

Dat is een heel mooi setje GS’en!
Een GS quartz GMT staat ook op mijn wishlist. Mogelijk iets voor 2025.
Momenteel staan de SBGN019/21/23 bovenaan de lijst, omwille van hun aparte kastvorm.

Die ga ik niet snel verkopen :yum:

22 likes

Terecht. Ik mis dat ding oprecht regelmatig. Man, wat een wijzerplaat. Ik vind 'm eigenlijk nog steeds de mooiste wijzerplaat hebben die GS in de afgelopen 10 jaar uit heeft gebracht.

Mooi hoor.

2 likes

Prachtige Grand Seiko collectie Fate!

1 like

41 likes

Oooooh hij is zoooveeeel mooier nog in het echt. Het titanium (en de afwerking er van) in combinatie met die dial :smiling_face_with_three_hearts:

Echt tig keer mooier in het echt dan deze foto over kan doen laten komen.

47 likes

Wauw! Welke is dit?

Ik heb een Taisetsu gehad en merk dat een GS wel weer kriebelt. Maar dan wel met een hele gave dial (en die zijn er genoeg).

1 like

Oef, die is erg fraai! NA?

1 like

Ja deze dial is echt niet normaal. Toen ik langs de boutique liep zag ik het horloge van grote afstand al :smile: Het contrast tussen het donkere maar glanzende titanium en die groen/blauwe kleur…

Ik heb al een White Birch, dus twee Evo9’s is teveel van het goede :wink: Maar ik zou hem graag willen ja.

30 likes

Er zit maar 1 iets op dan… :smile:

Deze is inderdaad wel heel mooi. En dat titanium maakt het helemaal af :+1:

2 likes

Gedverdemme wat lekker zeg! :ok_hand: Perfectie.

2 likes