Prachtig! Heb je de stalen band er los bij gekocht?
Het laatste dat ik ervan gelezen heb is dat dat te maken heeft met de regio waarvoor hij bedoeld is. Maar geen idee of dat klopt. Het maakt alleszins geen verschil qua uitvoering voor zover ik weet.
Waarom trekken ze toch altijd die kronen uit? Maakt mij zo ongemakkelijk.
Alsof je met je piemel uit je broek loopt
en dan ook: komt er dan geen vochtige lucht in of iets?
Bij een nieuw horloge is het niet nodig dat de kroon dicht zit om door een WR druktest te komen;
Nee dat heeft de vorige eigenaar gedaan. De OEM canvas staat ook tof maar dit maakt het geheel iets meer toolwatch
Dan presenteren ze altijd mooi om 10 na 10 in ee etalage. Anders gaan de uurwerken bij het passen weer beginnen lopen en staan de wijzers telkens anders. Ik zie ze ook liever met de kroon dicht eerlijk gezegd
Een tijdje terug geïnspireerd door alle mooie fotos van @GMTplus1. Nu eindelijk zover zelf een mooie SBGY007 kunnen bemachtigen
mooie dingen zijn het, veel plezier ervan!
Een vraag in verband met een mogelijke aankoop. Als ik een Shunbun of Taisetsu zou willen aankopen bij een juwelier, welke korting zou ik dan kunnen krijgen? Is natuurlijk ook een beetje afhankelijk van vorige aankopen en dergelijke maar ik lees vaak verschillende verhalen van geen korting bij Grand Seiko Boutiques en tot 15% bij een verdeler.
Het prijsverschil met chrono24 blijft groot maar ik verkies voor zo een bedrag toch liever een fysieke winkel waar je hopelijk kunt rekenen op service als er eens iets mis gaat. Heeft er iemand een goede ervaring met een verdeler die ze kunnen aanbevelen? Als ik een stukje moet rijden voor goede service is dat geen probleem.
Aangezien het mijn eerste “dure” horloge zou zijn wil ik me graag wat informeren. Ik weet dat er recent een poll is geweest over kortingen maar ik weet niet of dat ook van toepassing is op een Grand Seiko.
Groeten
SBGA415G
nagenoeg niks, tenzij een juwelier ze in voorraad heeft en gewongen wordt te stoppen met GS
dat kun je bij dezelfde winkel ook met een exemplaar dat je elders hebt aangekocht, de service die je kan verwachten is dat ze hem doorsturen naar Grand Seiko, en daar moet je meestal ook nog aan bijdragen…
Die heb ik ook al zien passeren maar ik lees toch wat negatieve verhalen van deze ‘grijze dealer’. Misschien ben ik niet goed geïnformeerd? Heeft er iemand al ervaring mee?
Over de chrono 24 verdelers komt ook terug dat de garantie een probleem kan zijn omdat sommige horloges verkopen bestemd voor de Aziatische markt en deze garantie in Europa niet altijd geldig lijkt?
onzin: gewoon 5 jaar internationale garantie, de laatste 4 of 5 die ik via C24 gekocht heb hebben normale 5 jaar