Laat je Grand Seiko zien X

:joy:

Als het even goed betaalt als mijn huidige job zou dat echt een droom zijn. Ik vrees ervoor helaas :smile:

1 like

Hangt wel van de eggshell af dan. Ik vind de sbgw001/031/231 aantrekkelijker, frisser. Ik heb hier een tijd geleden weer eens een repost gedaan van vergelijkend fotomateriaal om dezelfde pols in hetzelfde licht. Dat is cruciaal om de twee versies te vergelijken.

Deze sbgw005/035/235 is natuurlijk wel minder voorkomend in het wild :slight_smile: en daarmee bijzonderder.

2 likes

Overigens weten wij GS adepten in mijn beleving meer van de vele modellen dan de boutique medewerkers. Of die bij de juweliers. Wij spenderen meer (overbodige) tijd aan alle details dan zij.

De evolution 9 horloges zijn bijvoorbeeld op vele minieme details net anders tussen de mechanische en de spring drive varianten. De indices van de mechanische zijn rechthoekig uitgeslepen. Die van de spring drive versies driehoekig. Dat zie je zonder loupe nauwelijks. En zo zijn er nog een stuk of wat minieme details. Ik merkte dat de boutique medewerkers dat niet weten. Die zeggen dat ze 100% identiek zijn en dat alleen het uurwerk en de wijzerplaat verschilt.

Of dat bijvoorbeeld de kroon van de spring drivers altijd / meestal een GS logo heeft op een verzonken niveau bij de spring drives, maar niet bij de mechanische. Maar dat als je een edelmetalen spring drive hebt dat de kroon dan blijkbaar van de mechanische fabriek komt, want die is dan ook weer van het mechanische type,. Vreemd. etc.

7 likes

Leuke info :grin:
Keep em coming!

1 like

:point_up_2:
dat idee heb ik wel bij meer branches, auto-dealers om maar eens wat te noemen… een beetje liefhebber weet meer dan een dozenschuiver :grinning:

4 likes

Is dit die europe only?

Ziet er echt knettergoed uit!

1 like

Even de lichtbox en de macro van stal gehaald voor mijn SBGA103. Alhoewel, macro, zo dichtbij is het nu ook weer niet.

Deze foto was 6MB toen ik hem uploadde, ik weet niet wat de site ermee doet. Opklikken voor groot:

En hier nog een iets kleinere outtake. Kijk die black polished wijzers en indices dan. En die Japanse tuin power reserve:

48 likes

Klopt, de SBGY027. Het is inderdaad een heerlijk stuk! :smile:

Wauw mooie :ok_hand:

1 like

Kan helaas maar 1 like geven.
Mooste GS ever!

1 like

Bevalt ie goed? Dit is de 40mm toch?

1 like

Nee, de 40mm heb ik verkocht die was mij toch iets te groot(zwaar). Ik heb de nu de 37mm gekocht en die draagt heel fijn!

2 likes

Perfecte maat :+1: en fantastische allrounder.

1 like

Mooi @Swashy! Staat de oude nieuwe nu alweer te koop op mp of is dat een andere? :melting_face:

1 like

26 likes

Geen flauw idee :sweat_smile::sweat_smile: Zal eens even kijken

Ja, dat is mijn oude GS inderdaad. Ook verkocht aan Harrie. Hij probeert er in iedergeval geen winst op te maken.:wink:

2 likes

Top!

34 likes

Prachtige compositie!

1 like