Laat je Grand Seiko zien X

Heel gaaf! Prachtig horloge! :ok_hand:

1 like

ik heb deze ook gehad! Mooie dingen zijn met de Midnight Blue wijzerplaat :ok_hand:

1 like

Zou deze ‘30080-05’ volstaan?

2 likes

Ik heb die van mij nu niet voorhanden, maar ik vermoed dat die wel ok is. 1.2mm rood heb ik altijd gebruikt voor mijn GS quartz banden dacht ik.

Nog een tip: het is een los pinnetje en die blijft zitten door een schroefje aan elke kant van de schakel. Je hoeft ze niet allebei eruit te schroeven, 1 kant eruit en even schudden is voldoende. Dan komt het pinnetje er wel uit. Scheelt je wat van die schroefjes in en uithalen :wink:

Ik gebruik graag een pincet om het schroefje er terug in te zetten, want het zijn kleine dingetjes.

3 likes

Eerst dan maar ff de Snowflake en daarna de mooiste GS die er is imo :wink:

45 likes

Geweldig!

1 like

37 likes

Bergeon 120. En ik zou een horlogemakers loep kopen, 3 of 5 maal vergrotend. Meer heb je niet nodig.

Ik kon de pinnetjes en schroefjes altijd met het handje oppakken. Nooit een pincet nodig gehad.

2 likes

Ik plak altijd plakband over de zijkant van de schakel heen. Daar steek je de schroevendraaier doorheen en schroeft het schroefje dan los en vast. Dat maakt dat je minder gemakkelijk uitschiet. En als je net verkeerd steekt, dan heb je niet gelijk een kras op je gepolijste zijkant. Door schade en schande wijs geworden noemt men dat…

10 likes

Hoeft niet inderdaad, maar het is wel gemakkelijk om het vijsje er recht in te steken. Het is dat ik thuis ook eentje liggen heb, zonder zou het ook wel lukken :blush:

1 like

De afgelopen dagen een paar keer heen en weer contact gehad met een Zweed over mijn sbgw252. Maar we kwamen er niet uit. Dus blijft hij voorlopig nog in de collectie.

Blijft genieten!

41 likes

Het regende heel de tijd, dan maar bezoekje aan een museum. Met mijn favoriete GS :grin:

34 likes

Ik draag haar zwarte broer

35 likes

Mooi!!

1 like

Heerlijke alleskunner! :ok_hand:

1 like

37 likes

Behalve als het donker/nacht is of zit er lume op de wijzers? (zo te zien niet)

niet nodig, deze pakt het geringste licht met de gepolijste wijzers, terwijl lume na een uurtje veelal niet meer te zien is, uitzonderingen daar gelaten

2 likes

Ik slaap vaak met mijn horloge en dan zou dat niet werken in een echt donkere omgeving.
Maar wat afzwakking van lume betreft in zo een situatie is dat het lange sluiten van de ogen door het slapen dat weer compenseert omdat ze dan extra goed zien in het donker, dus ook de afgezwakte lume.

1 like

Ik draag mijn horloges 's nachts niet. Mijn vrouw vindt dat niet leuk. :sweat_smile:
Los daarvan, de wijzers van deze GS zijn zo prachtig, dat een dot lume dit helemaal teniet zou doen.