Laat je Grand Seiko zien X

Een dealer die 260 euronen voor een batterijwissel vraagt met pakkingen en waterdicht testen heeft bij mij alle geloofwaardigheid verloren. Ik heb de laatste keer, iets van 2 jaar geleden, 100 euro betaald bij een Seiko dealer. Ik kreeg nota bene de keuze om hem ter plekke te vervangen, dat was gratis, of op te sturen naar Seiko. Dat laatste gekozen gezien de waterdichte garantie. :wink:

3 likes

Zo! Die kleur blauw is mooi! Komt dat door de belichting, of is die foto representatief?

1 like

Eens!!
Representatief zeker. Maar afhankelijk van het soort licht. Het kan variëren van zwart tot deze foto. Maar ook naar knal blauw. Echt Japanse magie.

1 like

Wel erg pittig. Ik heb het door @PeterLC laten doen. Die deed dat zeer grondig en zorgvuldig, incl waterdichtheidstest, die mijn SBGN005 makkelijk haalde. Pakkingen gecheckt en ingevet, alles top.

5 likes

Waarmee kan ik de band van een SBGX261 verstellen?

2 likes

Met engelengeduld
 :wink:

En een heel kleine, platte schroevendraaier.

3 likes

Zo erg is’t allemaal niet. Een 1.2 Bergeon schroevendraaier, een pincet en een doek om je schroefjes niet te verliezen en 5 minuutjes van je tijd :blush:

4 likes

Een idioot bedrag voor een batterij- en pakkingswissel en test.

Een vaste hand helpt ook! En natuurlijk een “can do attitude”! Dan is die band zo aangepast. Tof horloge, veel plezier! :slight_smile:

1 like

Gisteren deze Grand Seiko opgepikt bij ten2two/Jaap met inruil van een Seamaster. Ik heb nooit echt eerder een GS in handen gehad geloof ik. Ik vind hem mooi!

Model is SBGE281 40mm Springdrive

69 likes

En niet zomaar eentje, direct een Spring Drive GMT. Heel mooi! Genieten maar van die heerlijke sunburst :ok_hand:

1 like

Wauw proficiat! Erg fraai!

1 like

Prachtig! Hoe bevalt het formaat?

1 like

@illewoare Dank u! :+1:
@Nomad Dank u! :+1:

@PDB Formaat is prima, mijn pols is ongeveer 20cm en dit past er prima op. Omdat de case groter is dan de dial lijkt het horloge iets kleiner te vallen. Hoogte heb ik geen moeite mee :slightly_smiling_face:

4 likes

Vier jaar geleden mijn 2e GS.
Nog steeds :smiling_face_with_three_hearts:

38 likes

Op 20cm pols moet dat ook goed kunnen! Zoet er echt top uit! Gefeliciteerd ermee!

1 like

Supertof! Gefeliciteerd!

1 like

Zojuist ontvangen van @PDB. Dit horloge verkocht ik tweeënhalf jaar geleden om een ander horloge te kopen (dat na een maand of twee alweer vertrok). Ik kreeg al vrij snel spijt van de verkoop van deze Sbgx089 dus ik ben erg blij dat 'ie terug is waar hij hoort: om mijn pols :star_struck:

37 likes

Heeft z’n plek dan mooi teruggevonden om jouw pols :ok_hand:t3:

1 like

Gefeliciteerd Onno, staat je echt top :ok_hand:
Mooie afwisseling, ik ben benieuwd hoe deze prachtige GS zich gaat verhouden in jouw collectie.

2 likes