Die is medaar toch gaaf in het juiste licht!
Ja, is de ‘shunbun’.
Hoe vond je hem?
Ik ben meer fan van de sunbursts maar vind deze donkere wel erg mooi. Goede contrast balans en dial glom ook mooi. Het titanium vond ik voor mijn postuur ook net wat licht eerlijk gezegd waar dat kan een kwestie van wennen zijn. Meen ook dat dit een 37-38mm was . Weet alleen niet wat ik van de 62gs case moet vinden. Vond de maat op mijn 19.5 cm pols niet eens tegenvallen maar het maaakte het geheel in combinatie met titanium wel wat licht aanvoelen. Ben geen fan van zware horloges maar de balans moet goed zijn. Zondermeer mooi op het oog !
Shunbun is 40mm dacht ik.
Klopt
De gladde net niet meer tiener bij &
had ook echt geen idee waar ik het over had toen ik 44gs en 62gs noemde dus zou me niet verbazen als hij meer dingen incorrect noemde. Zal daar ook niet meer terugkomen. Van Willigen liet me links en rechts zonder vragen horloges zien passen om me op weg te helpen gezien ze de gewenste modellen niet hadden liggen.
beterschap!
Dank je Rik.
Zijn er (instap) Spring Drive modellen van rond de 3k? Ik wil niet bodemvissen dus er is wel wat marge. De SBGA283 vind ik bijvoorbeeld prachtig met de juiste maten voor mij.
Zag er uit eentje uit 2021 moet die dan al een keertje richting Japan binnen de komende jaren of valt dat in de praktijk ook allemaal wel mee?
Mocht er iemand nog tips hebben mijn dank is groot.
Nieuw rond de 3k niet nee. Gebruikt wel, hier twee dubbel-logo versies die ik geshortlist heb, maar niet ga kopen. Misschien is het iets voor je:
Volgens mij valt dit reuze mee. Al zijn bovenstaande wel een stukje ouder. Maar ik heb er twee uit 2014, dus 10 jaar oud, en die lopen nog steeds binnen 1 sec per maand. Zolang dat zo blijft, ga ik ze niet laten servicen.
Bedankt voor de reactie @amusicar
Ik zag zelf deze omdat deze voor mij alles afvinkt 39mm en cleane wijzerplaat.
Alleen conditie goed, tja wat is goed?
Ik lees liever zo goed als nieuw of nieuwstaat.
Zal vast nog wel een keer eentje online komen in DE,FR,BE? Of wie weet hier in het blauw
Als je tweedehands in Japan meetelt zijn er echt superveel opties in die prijscategorie.
Binnen de EU wordt het een stuk lastiger en moet je het vooral hebben van het tweedehands aanbod van liefhebbers zoals hier op het forum, denk ik.
Ik heb zelf ook de sbga283, alleen dit exacte model word niet meer verkocht na 2020 als ik het goed heb, dan zou je evt een hele nette jong gebruikte moeten vinden, de opvolger is momenteel 4800,- nieuw zo uit mn hoofd, dus net iets boven budget.
Verder kan ik zeggen, een heerlijk horloge qua maat en pasvorm!
Ik dacht het al op je foto laatst te zien. Prachtig horloge!
Liever een eerlijke ‘goed’ dan een opgeblazen ‘zeer goed’. Ik vind dat japanners in het algemeen eerlijk zijn op chrono. Deze 283 komt iit noorwegen, en heeft zeker sporen. Misschien is goed wel een passende omschrijving.
Heb je ook gezien dat er hier op het forum twee stuks sbga001 te koop staan? De ene is mijn oude. Hij noemt hem meen ik een sbga201, maar het is een dubbel logo sbga001, geen enkel logo sbga201.
Ik moest ooit kiezen tussen een sbga001 en een sbga083, en ik vond de sbga001 mooier. Met de 5 piece band, verdiepte power reserve etc etc.
Via Chrono24 uit Japan kost nieuw nu minimaal € 3450 incl verzenden, BTW en tax handling: even doorsparen en je hebt een kakelvers nieuw exemplaar met 5 jaar internationale garantie in plaats van ouwe meuk
Oei, hoop dat ‘t meevalt…beterschap!