Ja ik zag ze ergens langs komen maar wist niet meer wat wat was
Vuige crosspost:
Ik zat wat met sluitertijden te klootviolen en heb zowaar de dubbel-staps-anti-backlash-beweging op de gevoelige plaat vast kunnen leggen:
Mooi! Goed bezig!
Doe dat voor de grap ook eens met je Citizen. Ben wel benieuwd of dat er anders uit ziet op de gevoelige plaat.
Dat ziet er anders uit omdat die geen tweetraps-beweging heeft, bij mijn weten. Je “ziet” ook dat hij “anders” tikt dan de Grand Seiko. Ik kan dat niet makkelijk uitleggen, maar je zult begrijpen wat ik bedoel.
Mijn eigen video daarvan ooit gemaakt:
Ik had het mooier gevonden als hij echt twee tikjes per seconde had gemaakt, een per halve seconde, in plaats van zoals nu tiktik---------------tiktik---------------- etc.
Maar ja, daarom draag ik liever spring drive.
Als je veel geld uitgeeft voor een JLC met een seconde morte functie, tja, dan kun je veel beter een quartz kopen, zelfde effect en nauwkeuriger voor veel minder euro’s
Dat weet ik en ik heb het gezien. Leek me leuk om na te gaan of dat ook fototechnisch vast te leggen is.
Nietes. Althans, ik heb exact dat op een Junghans, en dat is veel, veel nerveuzer dan het statige getik van een GS quartz. Ik denk dat je het niet cool zou vinden.
@Fate_Amenable_To_Change heb ik hier nu onbewust die 2de ook kunnen vastleggen? (Bij inzoomen) GS blijft me verbazen.
In Slomo
Oh jazeker wel.
Dat is de tweetraps-raket.
Las dat “in slomo” later pas. Schrok me kapot
Hier ook een tweetrapper! Leuk om toevallig te ontdekken! De eerste keer een macrolens bovenhalen bij een Grand Seiko is ook altijd een moment van innerlijk geluk
Deze heb ik volgens mij gisteren gepast. Titanium?