Dat kan ik mij helemaal voorstellen wat een enorm gaaf model blijft dit!
Ik kwam deze (link helemaal onderaan) SBGX329 tegen op Chrono24. Dit is een horloge dat de meningen zal verdelen. Een quartz in een platina kast. vraagprijs 9.947 euro. Zonder bandje, en daar komt nog 21% BTW bij voor de EU. De adviesprijs was het dubbele…
Is het een koopje voor een platina Grand Seiko met een volledig dicht platina achterdeksel? Of is het een idiote prijs om te betalen voor een opgepimpte Seiko 3-hander quartz?
De tweedehands SBGX329 op Chrono24 is:
- een koopje voor een ultiem betrouwbare platina Grand Seiko
- een veel te dure 3-hander Seiko quartz die er uit ziet als een stalen
Dan koop ik liever een brilliant hard titanium kast denk ik. Het gelijkt wat op platina, maar draagt comfortabeler en is harder.
Platina is voor mij zoiets die een bijzonder horloge nog meer bijzonder maakt. Zoals bepaalde extreem zeldzame vintage Cartier Santos Dumont modellen waar je het metaal niet verwacht of de zwarte Lange Datograph. Dat geeft wat extra cachet, maar hier werkt het niet echt, voor mij althans niet. Maar het is maar wat je interessant vindt zeker?
Schitterend horloge. Mooie, voorname wijzerplaat. Bij een Grand Seiko quartz verwacht je niet direct een edelmetaal. Het quartz uurwerk is fantastisch (10 seconden per jaar afwijking). Alles bij elkaar maakt dat 'm heel bijzonder voor mij, en het platina geeft 'm extra cachet. Al met al, ik heb weer wat voor op de verlanglijst.
De score is 75% NAY en 25% Yay.
Ik vind toch wel wat pleiten voor om deze te zien als de ultieme betrouwbare platina Grand Seiko die het gevraagde bedrag waard is. Mits je tegen de tikkende secondewijzer kunt, wat ik niet kan (heb ik besloten).
Zo’n kast met een el cheapo quartz uurwerkje zou ik zelf ook niet kopen (zoals Cartier e.d. dat volgens mij doen). Maar het Grand Seiko quartz uurwerk is iets bijzonders. En dan krijg je bij deze versie ook nog eens een massieve platina achterdeksel. Terwijl dat bij de mechanische versies een glazen achterkant is met een veel kleinere hoeveelheid platina. Net zoals mijn SBGW252 met het massief gouden achterdeksel. Een doorkijk achterkant is mooi, maar zo’n plak platina of goud met een leeuw in het midden is ook bijzonder. Het is in edelmetaal niet de goedkope optie.
Ik blijf het een intrigerende combinatie vinden van Grand Seiko. Platina met quartz. Dat kan alleen bij Grand Seiko een passende combinatie zijn.
Precies dat. Ik was in mijn vorige baan eens in de Skyteam-lounge op Shanghai Pudong waar aan een tafel naast mij een Nederlander interessant deed met een 2-line Sub tegen twee mannelijke collega’s(?). Als je zo’n blaatschaap hoort, vervolgens naar je eigen pols kijkt om deze aan te treffen zou mij een lieve duit waard zijn.
Prachtige referentie. Yay
Zeker een mooi alternatief, bij de SBGY zit er wat meer warme tinten in de wijzerplaat, de SBGX lijkt me heel koel. Het Spring Drive uurwerk is ook wel een ferme upgrade tov de quartz in de SBGX. En er zit zeker nog wat rek op die prijs heb ik horen waaien
Da’s een lekkere, quartz tikkertje? Ref?
Welke prijs? Is dit horloge een forumaanbieding?
Wel een prachtige combinatie zo!
Nee @GMTplus1 postte een screenshot van een SBGY029 die te koop staat bij Q watches, die gelijkaardig is aan de Platina SBGX. Dat is toevallig mijn horloge, dus vandaar dat ik kan zeggen dat er nog wat rek zit op de vraagprijs
Ik ook. En dit is, met alle respect naar Grand Seiko dus, de Cocktail Time to end all Cocktail times.
Ik vind het wel wat voor zo’n zeer zelden geziene gast. Maar als ik daar die Credor tegenover zet, in staal, die in Australië voor minder te koop staat, ja, dan zou ik de Credor pakken met de Großdatum.
Ja quartz-model idd. SBGF017 uit mijn hoofd!
eens!
Kast is ook niet mis!
Hoe ziet deze er van de zijkanten uit?