Ik heb zojuist de “baby Grans Seiko” sarb weer eens naast het echte werk gehouden. De gelijkenissen zijn er, maar het verschil in afwerking is in het echt toch wel enorm en de manier waarop de beide horloges met licht spelen. Jammer dat ik dit niet zo goed op de foto kan vastleggen.
Ik vind 'm niet mooier dan de Omiwatari. Jij lijkt daar anders over te denken?
dat weet ik nog niet, de kast van de Omiwatari vond ik vrij breed ogen met de korte lugs. Uurwerk van de OMI is wel een lekkerbek en ik fipper graag, hoe mooi een horloge ook is…
SBGW283?
Fraaie GS, ik hoop dat je er blij van wordt/blijft .
Yes sir!
Precies dit! Ik vind de omiwateri erg mooi, maar gewoon nog te breed voor het type horloge.
ja, de verhouding deed het voor mij op een of andere manier niet, prachtig ding, specs en wijzerplaat dikke prima, uitmuntend uurwerk enz.
Ik zie het nu in de specificaties met de lug-to-lug van 43,7mm, dat is niet veel. Ik moet 'm eens gaan passen
Heel mooi!
Het zou mooi zijn als de Sarb033 op Grand Seiko niveau werd uitgebracht, zonder lume, zaratsu polishing en hoogwaardig uurwerk. De Sarb blijft een bijzonder aantrekkelijk ontwerp.
Deze al gezien hier, voor iedereen die een Grand Seiko niet passend krijg of snel verzet wil:
Klopt, zou leuk zijn! Maar eigenlijk xis de sbgr023 dat al een beetje. Kast is natuurlijk wel iets anders, maar lijkt er erg op.
Ook de sbgx “instappers” lijken er wel een beetje op.
Maar ik zou het een leuk idee vinden!
gaat dit nu eindelijk eens gebeuren daar, zijn al 2 of 3 jaar aan het beloven
ik vind die iets donkerder wijzers op de 295 erg mooi met dat wit
De 259 zou ik graag nog eens kopen. Die zijn zeldzaam.
Dat is relatief. Die zijn nog altijd gewoon nieuw te verkrijgen uit Japan via de bekende kanalen. Het is wat je ervoor over hebt natuurlijk, op Chrono24 staan ze aan 1755,- excl import.
Maar mooi is ie zeker! De stalen band erbij en je hebt een pracht horloge