Laat je Grand Seiko zien X

17 likes

Ik begrijp dat je deze noemt. Maar toch een heel ander design, zo heeft hij niet die fijne “schouders” (hoe noem je dat eigenlijk?) op de lugs…
Het is bovendien geen automaat.

1 like

27 likes

Heel mooi :star_struck: :+1:

1 like

28 likes

Wie raad welk model dit is?

22 likes

Nee precies. Maar voor de automaat heb je de sbgr253. Ik vind dat iets meer in de buurt komen, maar al die nieuwe versies zijn weer te dik met de 13mm. Dat was precies de reden dat ik de SBGR023 wilde. Het is in mijn ogen de oer Grand Seiko, waarop de sarb gebaseerd is (althans, hetgeen wat hem de naam baby Grand Seiko heeft gegeven). Maar ik moet wel toegeven dat ik de kast van de SARB, met dat extra “laagje” erg mooi vond.

Foto van paar dagen terug :slight_smile:

13 likes

Is dat de SBGX119? Daar heb ik toevallig een alert voor staan op Chrono :slight_smile: .

Is deze van jou?

1 like

Kwarts? SBGX347?

1 like

Dat was rap en bijna juist! SBGX319, dus de navolger. De 119 heeft nog een dubbele logo. Ja, van mij, een NA.

23 likes

Oh ja, natuurlijk, dubbele logo :slight_smile: . Ik wist niet dat er een nieuwe van was. Erg mooi horloge! Is het een JDM?

Van 2019. Ik weet niet of het een JDM is, maar deze komt inderdaad uit Japan. Douane deed wat pijn.

2 likes

Proficiat met deze aanwinst! Erg subtiele en mooie GS!

2 likes

Heel mooi! :ok_hand:

1 like

Erg mooi! Gefeliciteerd!

2 likes

Dat zou heel erg on-GS zijn.

Nee, in plaats van een skere 6R15 zit daar een prachtig 9F62 uurwerk in. :slight_smile: Dat is dan weer een pré. Dat maakt het horloge plotseling ook platter. Bedenk dat de SARB 38x11mm was, terwijl de SBGX 37x10mm is, maar dat een automatisch GS uurwerk je vaak in een 40x13mm kast laat belanden.

Om dus de dimensies van een SARB iets van eer aan te doen zouden ze een handopwinder moeten pakken, of ze zouden van de grond af aan een nieuw uurwerk moeten ontwerpen en bouwen wat op de plattere 9A architectuur zou moeten leunen. In dat laatste geval was je een godsvermogen en vijf jaar ontwikkeltijd kwijt.

Kortom: Gaat allemaal niet gebeuren, de SBGX serie komt voorlopig het dichtst bij de SARB03x serie qua polsgevoel en draagcomfort.

Ik blijf er wel bij dat de SARB03x serie één van de betere series van Seiko was. Daar mogen ze van mij ook gewoon een Seiko premium limited van bouwen met een 6L3x uurwerk er in.

4 likes

Van mij ook!
Voor een handwinder doe ik ‘t ook, vind ik eigenlijk nog fijner dan een automaat.

Maar met de Sarb ben ik ook gewoon heel blij. Deze heeft al heel wat krasjes, maar gelukkig heb ik er nog één. :blush:

12 likes

Groot fan, had er drie.

Eerlijk is eerlijk, dit is een mooie vervanger van de 035:

22 likes

Zeker waar, prachtig horloge! :heart_eyes:

Hier nog een van de weinige 319’s op het forum. Deze heb ik jaren geleden van een forumlid overgenomen; dit was een JDM only.
Normaal valt het niet op, maar op een foto zie je een subtiele sunburst.

27 likes