Laat je Grand Seiko zien X

U bent een eikel.
:kissing_heart:

1 like

:grin: kom het niet laten…

Gaaf! Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst!

Gefeliciteerd :ok_hand:

1 like

Zie je wat een ander doet

Geen worden maar daden :joy:
Je kunt het :muscle:

8 likes

Gefeliciteerd mooi horloge :ok_hand:

1 like

Ik zie het en jouw antwoord werkt averechts, thanks :joy:

1 like

Het is ook echt een geweldig horloge. Prachtig.

Ik vind hem deze kwalificatie ook wel waard.

Jeetje! Als er nu eens een gouden Grand Seiko in het blauwe deel zou staan voor veel en veel minder! Dan zou ik me er misschien eens eentje kunnen veroorloven. En liefst dan nog eentje met een 8-puntige kompasroos zodat ik zeker weet dat de wijzers en indices ook van massief goud zijn. Die zijn extra zeldzaam…

Oh wacht!

5 likes

Gefeliciteerd

1 like

Vuige crosspost.

48 likes

Vooruit, we zien het deze keer door de vingers.

1 like

Niet slecht, maar zonder power reserve (kan naar de achterkant) en datum (is nog door de vingers te zien). Dan zou het pas echt helemaal top zijn.

Ik kan me jouw opmerking over Orient en power reserves nog herinneren. Die waren tenminste beter gepositioneerd :wink:

1 like

Oh god, zo afgrijselijk, die achterruitenwisser boven bij de twaalf. Nee, hier glijden de meningen stevig uiteen. Power reserve op de achterkant zou OK zijn, maar ik vind de plaatsing hier absoluut niet erg.

1 like

Beter in de lijn, dan verdwaald ergens links beneden :wink:

Spring Drive is een prachtige techniek maar die meter kunnen ze beter achterwege laten IMHO

Nee, dat is echt verschrikkelijk. Wat jij “verdwaald” noemt is eerder harmonieus. Symmetrie en harmonie zijn heel erg niet hetzelfde.

Als jij ooit een steen- of zen-tuin gaat ontwerpen moet je me even bellen, dan kom ik met een biertje en een bak popcorn langs. :+1:

3 likes

31 likes

Ik hou van tuinieren maar je raadt het al, die aangeharkte tuintjes zijn niet mijn ding maar nog altijd beter te pruimen dan zo’n “harmonieus” geplaatste power indicator.

Mijn mening: Wel aardig, maar niet geweldig. Goed dat ze de 62GS inmiddels ook in 38mm aanbieden, maar daarmee wordt het wel een dikkertje. En natuurlijk met het oude hi-beat uurwerk.

Fratello heeft het over een wijzerplaat die lijkt op de Shunbun, maar volgens mij is dit een kirazuri i.p.v. ‘lion’s mane’.

Persoonlijk vind ik de Hana Ikeda veel, maar dan ook véél mooier.

2 likes

32 likes

29 likes