Heerlijk al die quartz shitters! Ik wil er ook 1! Maar welke…
De champagne vond ik het mooiste
Ik kijk nog wel eens naar horloges met een duikers bezel. En omdat Seiko er geen heeft waar ik warm van word, behalve de SPBJ317 die @Fate_Amenable_To_Change heeft / had, moet ik wel naar Grand Seiko kijken. Maar dan worden ze weer groot. De quartz duikers zijn leuk, maar dat in zwaar staal om de pols kijk ik niet naar uit. Dus wat is er dan in titanium?
Alleen de SBGA031 / SBGA231 / SBGA463 lijn. Identieke horloges op het SEIKO/GS logo en een paar puntjes op de 463 bezel na. Nu had ik de SBGA231, en die heb ik verkocht, dus zo erg hoef ik er nu ook weer niet eentje terug. Maar eigenlijk vind ik het de enige optie. Naast de SPBJ317.
Apart vind ik dan dat als ik zoek op Chrono24 er de volgende aantallen te koop staan:
- SBGA031 - 1 stuks
- SBGA231 - 4 stuks
- SBGA463 - 28 stuks
Waar zijn al die 031 en 231 gebleven? In collecties van verzamelaars? In de la? Om de pols? Toch zeker niet op, verbruikt en defect. Of zijn er meerdere soorten eigenaren. Een korte termijn eigenaar die nog in de 463 rush zit en hem weer van de hand doet, en de langere termijn eigenaren die nu in de 031 / 231 modellijn zitten en ze nooit meer wegdoen?
De 031 zal sowieso wel wat zeldzaam zijn, Grand Seiko is natuurlijk pas gegroeid vanaf het enkele logo. Maar dat er ook maar 4 stuks van de 231 te koop staan tegenover 28 van de 463 is wel wat apart.
Hierbij nog een fototje van over welk model dit gaat, hierbij de originele 031:
Prachtige GS! Veel plezier ermee!
Echt zo jammer dat al die GS duikers zo groot zijn, ondanks veel eigenaren zeggen dat ze goed dragen en je de grote niet zo merkt vind ik 44mm met bandaanzet van vaak 22mm en dikte rond de 15mm, lug to lug van 50mm+ toch wel erg lompe maten.
Denk als ze zoiets maken in 39/40mm met een dikte <13mm ze echt een waanzinnige duiker op de markt zetten.
Klopt ja, bedankt voor de reminder. En titanium. Alleen deze missen de grand seiko elegantie dan weer totaal.
ja zijn “lompe” tool watches
Oh die Credor
Mooi om te zien zo’n 031!
Ik reken er nog steeds op dat er in de (nabije) toekomst een compactere duiker van Grand Seiko wordt gelanceerd.
Met zo’n maat ga ik ook weer even kijken of er budget te vinden is.