Laat je Grand Seiko zien X

27 likes

Na een week een GADA om ivm vakantie kon ik vanochtend deze weer omslingeren, heer-lijk.

22 likes

Prachtig horloge. Ggeweldig afgewerkt en een bijzondere wijzerplaat

21 likes

Mooie GS denk ik, maar wat een beroerde foto :see_no_evil:

1 like

Klopt van mijn foto talenten moet ik het i.i.g. niet hebben.

1 like

Ik ben even nieuwsgierig… Hoe is die SBGX geen GADA horloge?

1 like

:wink:

Dammetjes bouwen in de Ardeche, beachballen in de branding of met kinderen rauzen in een zandspeeltuin… of iets met snorkelen ofzo.

Zou ik niet een GS bij dragen…

Casio Oceanus T200s, dat is mijn echte GADA.

2 likes

Hehehehe… Dat gaat er dus niet om of het horloge het aankan, maar is meer een psychologische vraag. :slight_smile: OK. Die vat ik. Waarbij ik een Oceanus ook niet graag met zand bekras: die zijn mooi.

1 like

Zeker, en tot nu toe behoorlijk kras bestendig. Voordeel is dat je een nieuwe kunt kopen voor de opmaakbeurt van een GS :sweat_smile:

2 likes

Blij met deze nieuwste aanwinst!

50 likes

Proficiat, hij is prachtig! Jouw eerste GS?

2 likes

Dank je! :sweat_smile:

Klopt! Zit al jaren in dit topic mee te gluren, en al vaak gekeken wat voor mij nou de ideale samenstelling zou zijn, en recentelijk dus toegeslagen!

Nog een plaatje voor de sfeer:

27 likes

De 261 is een klassieker. In mijn optiek dus juist wel een echte gada, en dus een prima tegenhanger van de AT, Explorer, en nieuwe Conquest.

You chose wisely. Ik zou het hele kwartet van 259, 261, 263, en 265 best graag willen hebben.

2 likes

Het betreft inderdaad een psychologische keuze. Objectief is de SBGX een GADA, maar ik heb er lang voor moeten sparen en ben er erg zuinig op. Gezien ik veelal rond stranden, rotsen en bergen was pak ik dan liever een ander.

Dus zeker een GADA, maar niet als ik rustig wil slapen op een actieve vakantie :slight_smile:

3 likes

Daar zijn ook de field, tool en duikers beter geschikt!

Wat droeg jij?

Een Seiko SRPE51 op nato, misschien beter te omschrijven als beater dan als GADA.

Grappig genoeg is mijn field watch een Alpinist uit een gelimiteerde run met een mechanisch uurwerkje en koddig bol saffiertje, terwijl de SBGX265 gewoon de Toyota Hi-Lux van de verzameling is. Die kan veel meer op z’n donder hebben voor hij de geest geeft dan welk ander horloge ook, in mijn verzameling.

Ik hoor wat jullie zeggen over prijs en zuinig zijn, maar nondeju, die GS quartzen zijn taaie rakkers. En nog eens klein en plat ook, dus je stoot ze sowieso nergens tegenaan. Overigens zijn ze ook goedkoper dan m’n mechanische Seiko duikertje, maar dat terzijde.

1 like

Dat is ook alleen maar fijn, maar de SBGX is mij nu nog heilig. Ik hoop met de jaren in de positie te komen dat ik die lekker als GADA om slinger tijdens een dag in de bergen. Wel een fijn vooruitzicht dat de hobby nog zoveel potentie heeft.

1 like