Ik heb zo een vermoeden dat afschrijving totaal niet relevant of belangrijk is wanneer er binnen 36 maanden 42 gekocht en 39 verkocht worden.
Die dynamiek in de plaat maakt voor mij een andere kleur secondewijzer minder noodzakelijk. De plaat blijft anders - steeds zoekende naar wanneer is dat ding nou eens roze.
Snap wel wat Pjotr zegt - al zou dan een ‘gouden’ secondewijzer misschien mooier staan icm het gouden GS-logo
Waanzinnig, gefeliciteerd!
Hoi
Nieuw mooi thema
Prachtig!
deze verdient wat meer licht denk ik?
Fantastisch! Ben benieuwd hoe de stalen band je bevalt. Ooit eens op missie geweest om deze band voor mijn SBGK005 te kopen…
Toch stevig. Dat had ik niet in de gaten.
Bedankt allemaal
. De stalen band bevalt me echt heel goed. Doet wat mij betreft niet onder voor die van bijvoorbeeld een Cartier Santos. Heel soepel en comfortabel. Fijnafstelling had natuurlijk fijn geweest, maar da’s het enige minpuntje.
Na lang meelezen in dit topic, presenteer ik mijn NA en éérste Grand Seiko… de SBGY007 “Omiwatari” ![]()
Dit is wel even andere koek dan al mijn eerdere toolwatches. Maar wat voelt dit goed!
De laatste tijd ga ik wat vaker in overhemd naar kantoor, en dan merkte ik dat zelfs een relatief bescheiden duiker zoals de SJE093 (62MAS) net-niet meer “klopte” qua uitstraling en draaggevoel. ![]()
Eerste indruk? Super gaaf! Het is met 38,5mm niet perse heel bescheiden. Maar dat is ook wel weer mooi omdat je dan zóveel dial hebt om naar te kijken. Die dial, wijzers en indices zijn gewoon schitterend mooi. En dan die geblauwde seconde-wijzer…
Wat ook meteen opvalt is de dikte: slechts 10,2 mm. Mede dankzij het boterzachte manual wind Spring Drive uurwerk. Een handwinder werd voor mij steeds meer een vereiste in mijn zoektocht naar mijn eerste GS. Het opwinden voegt net wat interactie toe tijdens een kop koffie in de ochtend.
Nog iets wat me opvalt bij de Omiwatari zijn de iets donkere wijzers. In eerste instantie dacht ik dat het door de reflectie van licht kwam, maar toen kwam ik een berichtje van @illewoare tegen die het model eerder heeft gehad en wist te vertellen dat het een ‘gunmetal’-achtige tint is, en dus ook echt donkerder van kleur is. Waarschijnlijk om de afleesbaarheid te vergroten. Ik vind het zelf erg mooi gedaan en zorgt voor een prettig contrast.
De dial heeft een schitterende afwerking die in het felle licht heel subtiel is maar richting de schaduw opeens heel levendig kan worden. Dus eigenlijk net omgekeerd dat wat je normaal vaak ziet gebeuren bij een dial.
Ik zag dat @Fate_Amenable_To_Change de Omiwatari ook al eens op z’n vizier had en er afgelopen maart al een polletje over had gemaakt tussen deze en de ’Sakura Kakushi’ SBGW289. Ik had destijds geen duidelijke voorkeur en had toen ook niet gestemd, en eerlijk gezegd denk ik dat je met geen van beide een verkeerde keuze maakt. Dus die 289 blijft nog wel op mijn wensenlijstje staan. ![]()
Voor nu vooral erg blij met deze stap. Echt verrassend! ![]()
Heel mooi. Veel plezier ermee.
Prachtig, gefeliciteerd!!
Wat een knaller! Heel mooi! Gefeliciteerd!
Gefeliciteerd!!! Schitterende NA ![]()
Heel veel plezier ermee ![]()
En blijf de foto’s delen!!!
Prachtig!
Ik vraag me vooral wat je dan wel of niet aan had naar kantoor. Een vers hemd is een essentieel onderdeel van het ochtendritueel van een werkdag. Dat samen met achterwaarts parkeren. Het industrieel alternatief op je bed opmaken bij het leger.
Wondermooi horloge trouwens. Kut hobby, nu ga ik straks weer GS zitten scrollen op C24.