Laat je Grand Seiko zien XI

De kast is wat sportiever en met de PR en de datum vooraan gebeurt er wat meer op de wijzerplaat hé. Ik vond de 293 ook altijd mooi, maar deze is nog wat specialer :+1:

1 like

de structuur van de wijzerplaat is ook wat rustiger in tegenstelling tot het “hamerslag” effect van de Omiwatari, datum had niet gehoeven maar soît…

1 like

Sterker nog, die ex van @ThaPapper (als ik me niet vergis) met de beige geprinte wijzerplaat met paper-look in diezelfde kast is ook erg sexy. Misschien vind ik het wel de mooiste Spring Drive kast, als ik eerlijk ben.

1 like

kun je iets specifieker zijn? er rinkelt hier geen bel

1 like

Dit model.

23 likes

Ik heb me niet in het gesprek ingelezen mijne heren maar wordt misschien deze bedoeld? :thinking:

Edit; 2 zielen met dezelfde timing… :slightly_smiling_face:

4 likes

aja die, dat is inderdaad dezelfde kast

Dit is de 293. Blijft een van de mooiste.

Kijk! De SBGA293. Ik wist welke ik bedoelde, maar vergat het modelnummer. Dank!

Inderdaad. Geweldig in al z’n eenvoud. Ik mag dan de 231 hebben, maar soms denk ik er wel eens over om de Shunbun voor zo’n ding in te ruilen. Evengoed, de Shunbun is me er ook eentje. Net als de Skyflake van @GMTplus1 .

2 likes

Zwaar ondergewaardeerd model.

Deze foto kwam ik nog een keer tegen bij een handelaar op Chrono die deze foto gebruikte om z’n 293 te verkopen.

19 likes

@Patek is in het bezit van deze schoonheid :ok_hand:t2:

1 like

18 likes

Simply lovely

1 like

Dit horloge was mijn kennismaking met GS. Gepast bij Driessen in Haarlem maar de kleur van de wijzerplaat in combi met mijn huidskleur maakte mij een patient met een leveraandoening. Ja, ik chargeer, maar het stond gewoon niet. Oprecht een bummer.

Het GS-zaadje was gepland en uitgegroeid tot dittum

35 likes

Zeker! Ik kan er ook wel een paar mooie foto’s van posten :smiling_face_with_three_hearts:

27 likes

Double-signed SBGX062 met 9F62 quartz caliber (max afwijking 10sec/jaar).

Is, als single-signed SBGX262, met €2.700 de goedkoopste Grand Seiko in de huidige collectie.

38 likes

Met nog steeds een van de mooiste GS wijzerplaten. Zeker in combinatie met de strakke wijzers.

Hier een SBGV005 uit dezelfde periode.

34 likes

Z’n 3 mm grotere broertje met geblauwde secondewijzer :ok_hand:

1 like

063 / 263 inderdaad. Prachtig. :ok_hand:

Om hier ook weer mee te kunnen doen: SBGX331, heel erg blij mee :star_struck:

40 likes